oude LP's ( 195x-19xx)

Wil je weten wat uw platen waard zijn? Vraag het hier maar geef een volledige beschrijving van de plaat en de staat ervan!

oude LP's ( 195x-19xx)

Berichtdoor Sharky » 02 Jul 2016, 15:26

Hallo,

De oude platenspeler (Audio300) blijkt van mijn grootouders geweest te zijn, en er zaten verderop in de kast nog enkele oude platen.

Dit is niet echt mijn muziek smaak, maar wil deze nu ook niet zomaar wegdoen als blijkt dat deze toch iets van waarde hebben.

Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten bij het inschatten van oude platen?

Hier enkele voorbeelden van wat er tussen zit:

=> Famous Overtunes by ROSSINI ( Eduard van Beinum conducting The concertgebouw orchestra of Amsterdam) en het was zo te zien een nieuwjaards cadeau uit 1954. ;-)

=>box => Beethoven the nine symphonies ( Phiharmonia orchestra - Otto Klemperer ) uit 1958.

=> Aantal: "His master's voice" van verschillende artiesten. vb:

The Adolf Busch chamber players musical direction and leader: Adolf Busch
play The four bach overtures(suites) on "his master's Voice"
Record Nos. DB3012 To DB3022

=> Aantal " Deutsche Grammophon Gesellschaft Lp's

vb:

Peter Tschaikowsky
Suite a.d Ballet,, Der NuBknacker
Munchener Philharmohniker
Dir: Fritz Lehmann
(Verjaardagscadeau 1954)

Ik weet niet of jullie hier veel mee zijn. Platen zelf zijn nog in goede staat en sommige covers zijn wel al wat uitgeleefd ( vooral diegene die enkel uit simpel papiertje bestaan)

Mvg Sharky
Sharky
Newbie

Re: oude LP's ( 195x-19xx)

Berichtdoor Sharky » 02 Jul 2016, 15:37

Heb ondertussen al eens op ebay zitten vergelijken en zitten geen hoog schieters bij ;-)
Sharky
Newbie

Re: oude LP's ( 195x-19xx)

Berichtdoor TKuppens25 » 02 Jul 2016, 15:45

Op ebay kan je inderdaad het 1 en ander vinden! Ook discogs kan een goede bron zijn qua waardebepaling, hoewel hier de vraagrijzen ooit belachelijk (hoog) zijn...
Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Terug naar Waardebepaling van vinyl platen & cd's