LP van The Kliek

Wil je weten wat uw platen waard zijn? Vraag het hier maar geef een volledige beschrijving van de plaat en de staat ervan!
Plaats reactie
Harm
Newbie

LP van The Kliek

Bericht door Harm »

Hoi kunnen jullie mij iets vertellen over de LP van the Kliek When father was away on beat business in the magic centre side 1 circle Sky , Sahara beach , cotta hold on. Side 2 percy, paarse broek, pins in my Heart zowel hoes als vinyl in nieuw staat. Aan welke waarde moet ik aan deze Lp denken.
Vr Gr Harm

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: LP van The Kliek

Bericht door Kilroy »

De LP van The Kliek verscheen in 1988 (Kelt ‎– KLP 002M).

The Kliek is een garagerock band uit Amsterdam die actief waren tussen 1987 en 1996. In die periode hebben ze 5 albums uitgebracht, waarvan 'When Father Was Away On Beat Business In The Magic Centre' de eerste was. De plaat is opgenomen in Willems Bar, Utrecht op 12/20/87.

De band bestond uit: Marcel Kruup (guitar), Robert Müter (vocals), Peter Bodde (bass, 1987-88), Stefan Steutel (drums, 1987-90), Gert Veltink (bass, 1988-93), Zjenja Guberman (drums, 1990-93), Theo Brouwer (bass, 1993-96), Michel van der Woude (drums, 1993-94), Frank Sloos (drums, 1994-96)

Er bestaan twee versies van de plaat, ene met een zwart-wit hoes en ene met een ingkleurde (paarse) hoes.

Afbeelding Afbeelding

De plaat werd al eens verkocht voor ongeveer 140 euro, maar de laatste jaren is de vraag naar deze plaat blijkbaar wat gedaald. Laatste verkoopsresultaat was 34 euro in 2018 (ebay).

Op discogs staat er momenteel een exemplaar te koop voor 99 euro (zwart-wit hoes) en een exemplaar voor ca 40 euro (ingekleurde hoes). Ik vrees dat voor beide platen (zeker de eerste) de vraagprijs aan de hoge kant is....

Harm
Newbie

Bericht door Harm »

Oké dank je ik heb inderdaad die waar je een foto van hebt geplaatst met nummer Kelt 002M
Heb ook even op discogs gekeken, kan ik daar een beetje van uitgaan de prijzen die daar staan als ik nog eens wat wil bijkopen of verkopen, ik weet het, het ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de hoes en plaat.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Harm schreef:
01 apr 2020, 11:04
Oké dank je ik heb inderdaad die waar je een foto van hebt geplaatst met nummer Kelt 002M
Heb ook even op discogs gekeken, kan ik daar een beetje van uitgaan de prijzen die daar staan als ik nog eens wat wil bijkopen of verkopen, ik weet het, het ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de hoes en plaat.
Als je een account aanmaakt bij discogs kan je de gemiddelde verkoopprijzen zien. Je ziet ook hoeveel mensen de plaat hebben en hoeveel er de plaat zouden willen hebben.

Als er veel zijn die de plaat wel zouden willen is de gemiddelde verkoopprijs (of iets meer) meestal aanvaardbaar. In het geval waar weinig verzamelaars de plaat willen is de gemiddelde verkoopprijs meestal toch wel aan de hoge kant, waarschijnlijk wacht je dan beter even af.... Er zijn voldoende platenbeurzen,... waar je mogelijk goedkoper zal kunnen aankopen.

Er zijn trouwens ook enkele heel goede facebookgroepen (o.a. het Nederlandse "Vinyl voor elkaar" (beheerd door Frank Schild) is wat mij betreft een aanrader. Frank stuurt regelmatig lijsten rond met platen die verkocht worden voor het goede doel (en ik meen dat hij ook verkoopdagen bij hem thuis organiseert). Best wel een aanrader zeker als je in Nederland woont!

Plaats reactie