Uitje naar Breda

Wil je weten wat uw platen waard zijn? Vraag het hier maar geef een volledige beschrijving van de plaat en de staat ervan!

Uitje naar Breda

Berichtdoor NYCH » 14 Feb 2014, 17:36

Heb onlangs in een platenwinkel in Breda een paar plaatjes gekocht waaronder een van Bob Dylan.
Ben er momenteel naar aan het luisteren en heb een paar bemerkingen/vragen.

Ik hoor zijn stem perfect maar je hoort ook altijd krassen op de achtergrond.
Dus met andere woorden je kan zelfs in een officiële platenzaak niet zeker zijn van de kwaliteit van de LP zelf?
Hebben jullie platen waarnaar je frequent luistert die zo krassen ( nogmaals je hoort alles perfect en als het iets hardere muziek wordt hoor je ze nog nauwelijks) ?
En zo ja, komt da frequent voor en moet je er gewoon aan worden?
NYCH
Pro

Re: Uitje naar Breda

Berichtdoor Kilroy » 14 Feb 2014, 17:41

Als de plaat er goed / krasvrij uitziet dan zal er waarschijnlijk vuil of schimmel in de groeven zitten... Eigenlijk zouden deze platen dan niet mogen verkocht worden, tenzij de er bij vermeld wordt dat niet 100% ok is.
Teruggaan met de plaat zal geen optie zijn, maar de meeste handelaars die ik ken zouden de plaat wel terugnemen denk ik!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor pamfletty » 14 Feb 2014, 18:14

Was het een nieuwe of 2dehands plaat?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
pamfletty
Super Pro

Berichtdoor NYCH » 14 Feb 2014, 18:19

Tweedehands plaat. Gelukkig maar !
NYCH
Pro

Berichtdoor roefke » 14 Feb 2014, 18:28

Sommige tweedehands handelaren doen meestal alleen maar een optishe controle om de kwaliteit en prijs van een plaat te bepalen. Begrijpelijk dat je niet alle platen die je inkoopt kunt beluisteren,en zoals killroy zei een plaat kan er krasvrij uitzien maar toch ruis hebben vanwege diep vuil of schimmel.
Een grondige kuisbeurt moet toch duidelijkheid kunnen scheppen.
het spijtige is dat deze winkel niet in de buurt is, anders kon je vragen om hem terug te nemen, hetgeen de meesten wel zullen doen denk ik.
Ikzelf heb ook zo al platen gekocht die krasten of krom waren, en als je thuis komt voel je je toch wat bedrogen want van een handelaar verwacht je toch beter, ondertussen weet ik bij welke handelaars ik dubbel moet opletten ;)
Is het een zeldzame dan zul je ermee moeten leven, zo heb ik er ook enkele en wat ruis kan dan niet zoveel kwaad, die plaat heeft tenslotte een leven gehad ;)
Is het een courante plaat, en je vind het geruis te storend dan zit er niets anders op dan op zoek te gaan naar een beter exemplaar
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Terug naar Waardebepaling van vinyl platen & cd's