Ringwear voorkomen cover vinyl.

Hier kun je al de rest kwijt..........
Plaats reactie
bennybernaer
Newbie
Contacteer:

Ringwear voorkomen cover vinyl.

Bericht door bennybernaer » 16 mar 2019, 22:11

Op sommige covers van vinyl platen kom je wel eens ringwear tegen. Gelukkig is het bij mezelf nog niet het geval, maar als ik zo iets tegenkom in de winkel zal ik die vinyl al zeker niet kopen. Maar wat zijn nu de beste manieren om deze te voorkomen, en kan je dit echt wel voorkomen?

Zelf doe ik het volgende:
  • Ik zet mijn vinyl in een afgesloten bak zo recht mogelijk. (je zou er een waterpas kunnen naast plaatsen)
  • De binnenhoezen vervang ik: (Zwarte binnenhoezen met antistatische voering voor LP's. Door het venster van polyethyleen kan stof en vuil de plaat niet bereiken )
  • De cover zit in een plastiek buitenhoes: (Polyethyleen, 100 micro)
  • Ik laad mijn vinyl koffer ook niet te vol zodat er geen druk komt te staan.
  • Minstens één keer per week blader ik voorzichtig door m'n vinyl platen zodat ze eens kunnen ademen....
Ik weet niet of dit voldoende is, maar ik ben wel benieuwd of er nog tips zijn. De cover hou ik liever niet apart omdat het dan wel heel veel opslag ruimte gaat geven. Is ook niet zo handig omdat er vaak heel veel dubbel vinyl bij zit.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Ringwear voorkomen cover vinyl.

Bericht door Kilroy » 17 mar 2019, 06:36

Ringwear komt vooral door te veel platen in een platenbak te zetten of door de platen te stapelen. Ik denk dat uw voorzorgsmaatregelen meer dan voldoende zijn! ;-)

Plaats reactie