Hoezen van platen het best bewaren

Hier kun je al de rest kwijt..........

Hoezen van platen het best bewaren

Berichtdoor whiplash87 » 25 Mrt 2015, 08:32

Hej.

Ik heb een vraag. Sinds enkele jaren verzamel ik vinyl. Al mijn lps koop ik nieuw en behandel ze met grote zorg.
Nu merk ik toch wel een klein probleem op. Wij wonen in een licht vochtig huis.
Onlangs merkte ik op dat enkele van mijn oudste lps (5j oud) lichte golven/kromming in de hoes blijken te hebben. (enkel aan de linkerkant, de open zijde) En vermits de hoes voor mij ook heel belangrijk is dat die er goed blijft uitzien wil ik dit kost wat kost vermijden.
Al mijn lps worden verticaal, appart in een plastic hoesje bewaard.
Komen deze lichte golven wel degelijk door eventuele vochtigheid? Hoe kan ik deze blootstelling voorkomen? Op Internet kunnen hoesjes aangekocht worden met sluitbare strips, zijn deze hiervoor aan te raden?
Alle tips zijn welkom.

Grts Cédric
whiplash87
Newbie

Re: Hoezen van platen het best bewaren

Berichtdoor Kilroy » 25 Mrt 2015, 12:28

Dag Cédric....

Misschien eens proberen met een luchtontvochtiger zoals o.a. DEZE. Dat zou het probleem toch moeten beperken of oplossen.

Ik vermoed dat de capaciteit van het toestel moet afgestemd worden op het volume van de ruimte, maar een echt grote investering lijkt me dat niet....
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Re: Hoezen van platen het best bewaren

Berichtdoor roefke » 25 Mrt 2015, 20:17

heb je foto's van die golven? is de ruimte waar ze staan echt vochtig? vanwaar komt die vochtigheid? Ik woonde vroeger ook in een oude boerderij maar had nooit last van vervorming op mijn hoezen, ze stonden wel in een kast met deuren , mishien is dit beter?
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Terug naar Andere vragen & info over vinyl platen