linkerhanden en een dooie Thorens TDK IIB 160

Hier kun je al de rest kwijt..........

linkerhanden en een dooie Thorens TDK IIB 160

Berichtdoor André » 11 Dec 2015, 23:31

Hi, wellicht is dit niet de juiste plaats voor mijn zoektocht maar it's worth the try. Ik heb sinds meer dan 40 jaar (kun je raden hoe ontzettend oud ik ben) een Thorens 160 MK IIB 160 met SME arm. Een paar maanden geleden kwam er (zonder waarschuwing) totaal geen geluid meer uit. Overige componenten zijn een (krakende) Luxman en 2 Ditton Celestion 66 maar datt doet er wellicht niet toe. Ik ben helaas helemaal niet technisch aangelegd en ben daarom op zoek naar iemand die kan helpen, bv. met een adres in het Gentse van een hersteldienst. Mogelijks is het een probleem van oxidatie zoals ik in een artikel van het forum las maar het kan ook bv. het naaldelement zijn (dat laatste moet ik nog eens uittesten met een ander element). Alle suggesties zijn welkom. Dank bij voorbaat.
André
Newbie

Re: linkerhanden en een dooie Thorens TDK IIB 160

Berichtdoor Kilroy » 12 Dec 2015, 07:52

Dag André,

welkom op het forum... er kan van alles mis zijn natuurlijk en een oplossing geven op afstand zal wel héél moeilijk zijn.
Wat betreft een hersteller in het Gentse zou je terecht moeten kunnen bij:

RTV Service
Land van Waaslaan 44, 9040 Sint-Amandsberg
Tel 09 238 37 17

zaterdag Gesloten
zondag Gesloten
maandag Gesloten
dinsdag 10:00–18:00
woensdag 10:00–18:00
donderdag 10:00–18:00
vrijdag 10:00–18:00

Ik hoor veel goeds over deze hersteller, maar zou het mogelijk zijn ons te laten weten of je werd geholpen en hoe de service was? Dat is altijd interessant voor andere gebruikers!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Terug naar Andere vragen & info over vinyl platen