Belgische online vinyl shops

Deel hier interessante websites, tijdschriften, boeken.... over muziek, vinyl-platen en cd's
Plaats reactie
pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Belgische online vinyl shops

Bericht door pamfletty » 21 mar 2020, 10:25

In deze tijden dat we niet fysiek naar de platenboer kunnen is er gelukkig nog het internet om online plaatjes te kopen.
Maar, welke Belgische online vinyl shops gebruiken jullie zoal?

Zelf ben ik tevreden met het aanbod en prijzen van http://www.bilborecords.be/. Maar zijn er nog andere goeie die ik over het hoofd zie? Music Mania vind ik bijvoorbeeld persoonlijk maar een mager online aanbod hebben ...
Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Belgische online vinyl shops

Bericht door Kilroy » 21 mar 2020, 11:06

Ik bestel veel bij Tom Claes van Music Media Corner (Boom). Mooie webshop waar ik niet altijd "mijn ding" vind, maar Tom is altijd bereid te bestellen.... Onlangs liet hij me weten dat ik de nieuwe plaat van Nick Mason beter kon bestellen bij Fnack.fr omdat ze daar worden verkocht aan de inkoopprijs die hij betaalt. (Dat kom je niet overal tegen denk ik).

Ook Vynilla heeft een mooi aanbod, net als Green Brain (D), waar de zaakvoerder de platen voor mij aan de kant legt zodat ik 1 x per maand kan afrekenen en zo verzendkosten ken besparen.

Ik koop ook in verschillende facebookgroepen...

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 21 mar 2020, 11:21

HIER staan zowat alle Belgische platenzaken. Voor deze die een webshop of facebookpagina hebben zit een link onder de naam van de desbetreffende platenzaak....

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 21 mar 2020, 11:25

'k zou nog vergeten het overzicht in bandcamp te vernoemen.... daar is altijd wel iets te vinden en je koopt meestal rechtstreeks bij de band zelf....

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty » 22 mar 2020, 16:19

Top!
Afbeelding

Plaats reactie