Welke versterker past het best bij mijn luidsprekers??

Ben je op zoek naar een versterker, platendraaier,.... of wil je audiomateriaal van de hand doen... dat kun je hier !
Graag een volledige beschrijving van het aangeboden materiaal & een eventuele vraagprijs !
Plaats reactie
JosVos
Newbie

Welke versterker past het best bij mijn luidsprekers??

Bericht door JosVos » 01 nov 2018, 14:06

Hallo, ik ben nieuw hier op dit Forum. Omdat ik er te weinig van af weet gooi ik mijn vraag hier in de groep in de hoop hier een antwoord te vinden. Ik ben de eigenaar van een koppel luidsprekers Infinity Kappa 90. Ik heb reeds verschillende versterkers geprobeerd op deze speakers maar heb tot hiertoe niet gevonden wat ik wou. Ik denk dat ik er niet uithaal wat erin zit. Weet iemand hier welke versterker het beste matcht met deze speakers? Groeten!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Welke versterker past het best bij mijn luidsprekers??

Bericht door Kilroy » 01 nov 2018, 17:32

Welkom op het forum!

Mooie set speakers heb je daar, maar ze vereisen wel een goede opstelling (en een redelijk grote ruimte) in combinatie met een vrij zware versterker die voldoende power heeft om ze aan te sturen.

Welke versterker je dan juist moet nemen is opnieuw zeer persoonlijk en hangt grotendeels af van uw smaak…. Indien je de mogelijkheid zou hebben op deze speakers op enkele versterkers te kunnen testen zou je wellicht tot de ideale combinatie kunnen komen.

Ik denk dat er wel enkele zaken (nieuw en/of tweedehands) zijn die je deze mogelijkheid kunnen bieden, beetje afhankelijk uit welke regio je bent....

BlackMonk
Newbie

Re: Welke versterker past het best bij mijn luidsprekers??

Bericht door BlackMonk » 01 nov 2018, 18:17

Zelf vind ik dat voldoende vermogen de basis moet zijn van elke versterker die je maar zou kunnen overwegen. Als je niet voldoende vermogen hebt, stelt een versterker je vroeg of laat wel teleur.
Infinity Kappa 90 hebben een gevoeligheid van 89 dB, een gemiddelde impedantie van 6 Ω en een minimumimpedantie van 3 Ω.
Je hebt een versterker nodig die zo'n 240 W in 3 Ω kan leveren per kanaal. Dat lukt met een versterker van 2x 90 W in 8 Ω, maar je moet dan wel zeker zijn dat hij stabiel is tot in 3 Ω. Een lichtgewicht slaagt hier niet in. Een versterker die dit aankan, zal minstens 15 tot 20 kg zwaar zijn.

De wetenschappelijke uitleg vind je hier: http://zenaudio.be/versterkers-en-recei ... erker/msg5

Plaats reactie

Terug naar “Audio materiaal te koop & gezocht”