Welke usb PU kopen(occas)

Ben je op zoek naar een versterker, platendraaier,.... of wil je audiomateriaal van de hand doen... dat kun je hier !
Graag een volledige beschrijving van het aangeboden materiaal & een eventuele vraagprijs !
Plaats reactie
Plankenkoorts
Newbie

Welke usb PU kopen(occas)

Bericht door Plankenkoorts » 05 jun 2017, 09:56

Ik kom veel Lenco's tegen, de 3866 . Maat heeft er zo enen en er zit Pickering naald in . En die komen van den Aldi dacht hij.
Van Lidl zijn er ook maar wat mij afschrikt is made in China . Ik heb hier een Wattsound staan ,daar hoor je zelfs de motor brommen en naald is geen diamant maar saffier . Zelfs de plaat slipt op de plastik mat ,3 rubber topjes zitten erop ,een onding.
Heb mij al een omvormer gekocht om van cinch naar usb te gaan . Bij lezen van topics zou je dan een RIAA voorversterker moeten hebben. Wat nut heeft deze RIAA ?
Heb nu al 4 PU 's geprobeerd en lijkt allemaal rommel , te oud of naald versleten. Of plaatje grijs gedraaid, slecht gekuist. Ik weet het niet meer.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Welke usb PU kopen(occas)

Bericht door Kilroy » 05 jun 2017, 10:32

Een RIAA voorversterker dient om het signaal van de platendraaier te versterken zodat het op een versterker (die geen phono-ingang heeft) kan worden aangesloten. Vermoedelijk zal het signaal dat cinch naar usb wordt omgezet eveneens niet sterk genoeg zijn.

Ik weet niet waarom iedereen maar blijft investeren in "pickups van den Aldi of van de Lidl" of momenteel in Lenco's, crosley's,.... wetende dat het rommel is waarmee je echt niets kunt beginnen (of 't moet zijn om heel echt uitzonderlijk eens een plaatje te kunnen spelen).

Bij de pickups met USB aansluiting zou ik dan eerder gaan zoeken bij de modellen van ProJect, AKAI BT-500 en zo zijn er nog wel enkele meer. De prijs ligt wel iets hoger, maar het prijsverschil zal ook merkbaar zijn in de kwaliteit van het geluid....

Trouwens.... waarom naar USB? Dan koop je toch beter meteen een CD of doe je jezelf een abonnement cadeau op spotify?

Plankenkoorts
Newbie

Bericht door Plankenkoorts » 05 jun 2017, 11:09

(Micro Seiki Solid-1) deze zojuist gekocht ,nog gaan halen deze avond. En was een info uit dit forum.
Die mijnheer had eerder ook zo'n usb PU . Dat verschil is schreeuwend zei hij .
Met mijn omvormer of driver geraak ik dan wel digitaal.
Ook heb ik nog muziek niet te vinden op YT , Deezer ,Spotify . Ik denk zelfs eerder dat Deezer bij mij komen uploaden is bij YT , scratch zit op 't zelfde tijdstip.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 05 jun 2017, 13:09

ik zou geen usb pu kopen, volgens mij ben je beter met een gewone pu en uw instalatie kopellen met rca kabel aan computer.
via het programma audacity kan je dan alles digitaliseren, zelf ruis en tic's kan je wegwerken (maar dit gaat dan wel ten koste van kwaliteit).

Plankenkoorts
Newbie

Bericht door Plankenkoorts » 05 jun 2017, 16:21

M'n laptop heeft geen rca aansluiting en micro is een jack mono . Ik speel enkel met koptelefoon, is een jack stereo .
Met Audacity haal ik er enkel de tic's uit ,manueel met repareren , een geduldig werkje maar resultaat is mooi. En is meestal een vertikaal lijntje.
De rest van die filters vervormt meteen . Vst ,wat een avontuur.
Daarom probeer ik mijn bronbestand zo goed mogelijk te krijgen . Met Equalizer.ink en RIAA kan ik soms bijsturen ,zeker die oude plaatjes zonder bassen.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 05 jun 2017, 16:52

mijn pc heeft ook geen rca, dus gebruik ik een kabel met aan 1 kant rca en andere kant phono jack, heb wel een audio ingang, maar ge kunt ook micro ingang gebruiken maar dan moet je iets aan uw instellingen veranderen geloof ik

Plankenkoorts
Newbie

Bericht door Plankenkoorts » 05 jun 2017, 22:12

Micro jack is mono stekker bij mij .
Ik ben de PU gaan halen . Maar hoe lang is dat geleden dat ik zo'n kwaliteit hoorde. Hij had wel een TC-750 als voorversterking staan , een Proffessional moving magnet preamp.
En idd mijn Audacity staat max open maar geraak juist in de gele zone, dus versterking nodig. Ik ga proberen zijn merk te volgen met extra usb uitgang erop.
Hier staat nog een oude versterker met phono ingang en dan de line uitgang gebruiken voor mijn usb omvormer . Hoor ik slecht geluid dan doe ik voorgaande stappen .
Een mens weet soms niet beter , jullie moesten meer reklame maken voor vinyl maar dan zeker met een goede platenspeler , eindelijk iets deftig in huis.

Plaats reactie