Knosti disco antistat

Informatie over web- en andere shops waar vinyl & cd toebehoren kan aangekocht worden

Knosti disco antistat

Berichtdoor TKuppens25 » 02 Aug 2017, 16:39

Heb me dan (eindelijk) zo eentje besteld. Zal ergens deze week aankomen, ben echt benieuwd! Heb al wat platen geselecteerd voor een "voor en na" luisterbeurt. Maar na al jaren dingen te lezen over labels die nat worden etc. is het toch met een klein hartje dat ik het ga proberen!
Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Re: Knosti disco antistat

Berichtdoor Kilroy » 02 Aug 2017, 16:58

Ik geloof dat je ergens iets kunt bestellen dat er voor zorgt dat de labels droog blijven, jammer genoeg weet ik (als okki nokki-fan) niet juist wat, hoe en waar ;-)
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor roefke » 02 Aug 2017, 18:02

het klopt dat er soms natte labels zijn (maar dit heeft ook te maken met handeling) hiervoor bestaat er een upgrade zoals killroy zegt, sinds die upgrade op de markt is heeft disco antistat beloofd om die upgrade in de nieuwe modellen toe te passen, dus ik ben benieuwd of hij in uw exemplaar al aanwezig is, in dit geval zou uw diso antistat generation 2 moeten heten of zoiets. laat ons horen of zien welke versie je hebt.

hier kan je zien hoe de "upgrade" er uit ziet :
http://highqual.co.uk/modified-clamp-pics/4580316614

Verder wil ik nog iets kwijt over de handeling, waardoor je ook natte labels kan vermijden:

Alvorens de plaat uit het bad te nemen , moet je even wachten zodat het meeste vloeistof dat zich op de bovenste helft bevind al naar beneden gelopen is , als je nu de plaat uit het bad neemt moet je hem in dezelfde positie houden en zeker niet draaien, zodanig dat de natte helft steeds onderaan blijft, hierdoor vermijd je dat er vocht op het label terecht komt.
Vermits de boventse helft reeds afdroop alvorens uit bad te halen en onderste helft naar beneden loopt en dus niet op het label kan lopen vermijd je al veel vocht op het label, alhoewel het mij nog sporadish voorvalt.
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Berichtdoor TKuppens25 » 02 Aug 2017, 18:33

Allright merci voor de tips mannen! Ik ga het zeker eens proberen, en zal laten weten hoe het zit ;)
Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Berichtdoor flyingpig » 03 Aug 2017, 07:22

Heb nu al een 400 tal platen gewassen met een standaard Knosti...de labels komen soms nat, even met een microvezel doekje deppen en klaar. Nog geen problemen gehad.
PS : gebruik de knosti vloeistof niet ... deze laat witte pluisjes na op uw naald. An sich niet zo erg maar toch vervelend.
Gebruikers-avatar
flyingpig
Super Pro

Berichtdoor TKuppens25 » 08 Aug 2017, 12:41

Tot op heden zeer tevreden, goed zichtbaar en hoorbaar verschil, alleen nog geen tijd gehad om zelf vloeistof te maken, dus het zal er alleen nog beter op worden ;) nog geen labels nat geworden en is zeer makkelijk te gebruiken! Ikke content!
Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Terug naar Toebehoren voor vinyl- en cd verzamelaars