Plastic omhulsels

Informatie over web- en andere shops waar vinyl & cd toebehoren kan aangekocht worden

Plastic omhulsels

Berichtdoor NYCH » 14 Feb 2014, 17:21

Ik zit met een probleem. Heb zo van die plastic covers voor rond de LP hoes te doen ter bescherming gekocht bij een platenzaak in Antwerpen. Als ik de platen erin steek dan is de hoes zo een dikke centimeter te lang waardoor ik ze niet deftig in de kast kan steken.
De afmetingen van de covers zijn : ongeveer 33cm lang en 32 cm hoog.

Nu is mijn vraag is dit normaal? Want zo kan de LP's niet goed in mijn kast steken want dan steekt er dus een cm plastic uit..
NYCH
Pro

Re: Plastic omhulsels

Berichtdoor Kilroy » 14 Feb 2014, 17:39

Er zit soms wat verschil in de afmetingen van de beschermhoezen. Ik veronderstel dat je de hoezen met de opening bovenaan zet? Probeer ze eens in de andere richting te zetten, komt in principe op hetzelfde neer, maar het ziet er wel iets beter uit.

Ik koop mijn hoezen altijd bij Fonorama (via hun webshop), ik heb ze pas gemeten en deze zijn 32 x 32,5 cm...

Fonorama staat trouwens opnieuw op onze platenbeurs met een stand. Als je hoezen zou nodig hebben (en je kan nog wachten tot oktober) kun je de verzendkosten besparen en zal hij de bestelling wel meebrengen!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor NYCH » 14 Feb 2014, 18:15

Nee ik zette ze erin zodat opening van de cover rchting achterkant van kast kijkt. Moest ik ze er nu insteken zodat opening cover naar boven wijst heb ik hetzelfee probleem maar dan de plastike 'overschot' naar boven.. Mss is dat inderdaad beter. Eens proberen als ik thuis kom
NYCH
Pro

Berichtdoor roefke » 14 Feb 2014, 18:32

er zit verschil op de maten, ik kocht er al die perfect zijn en andere die te lang zijn. Ik los dat simpel op met een lat , snijplank en cutter
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Berichtdoor Nico.B » 15 Feb 2014, 13:59

roefke schreef:er zit verschil op de maten, ik kocht er al die perfect zijn en andere die te lang zijn. Ik los dat simpel op met een lat , snijplank en cutter

in mijn geval een broodplank ^^
Nico.B
Newbie

Terug naar Toebehoren voor vinyl- en cd verzamelaars