Wat is Jullie mening?

Informatie over web- en andere shops waar vinyl & cd toebehoren kan aangekocht worden
Plaats reactie
paul-r
Newbie

Wat is Jullie mening?

Bericht door paul-r » 28 okt 2015, 13:49

Een vraagje voor de vinyl liefhebbers onder ons, :D

Ik ben bezig met een businessplan voor mijn commerciële opleiding.
Omdat ik vinyl verzamelaar ben en mijn collectie en set-up telkens wil uitbreiden, ben ik regelmatig op zoek naar een site waarbij ik alle randproducten omtrent het beluisteren van vinyl kan bestellen. Denk hierbij aan meubilair, opslagmogelijkheden voor je collectie, Vinyl placemats, vinyl viltjes, kliklijsten voor aan de muur voor jouw meest bijzondere hoezen, etc. Bij het schrijven van dit Businessplan probeer ik website te schetsen waarbij ik deze producten in totaalaanbod wil gaan aanbieden. Ik wil deze producten categoriseren adhv muziekgenres. COOL JAZZ: 50s, 60's product uitstraling. CLASSIC ROCK: 70's product uitstraling, DISCO: 80s product uitstraling, POP: modern strakke product uitstraling denk aan de geliefde Ikea explizit kasten.

Vinyl sites zijn er na mijn mening genoeg, Vinyl gerelateerde sites met een totaal aanbod voor liefhebbers kan wat mij betreft veel beter, strakker, mooier en makkelijker worden vermarkt.

Ik ben puur opzoek naar de mening van mede liefhebbers, ideeën, suggesties en aanvullingen.
Bij voorbaat dank!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat is Jullie mening?

Bericht door Kilroy » 28 okt 2015, 16:46

Lijkt me wel een goede aanpak, maar vergeet dat het toebehoren zoals de verschillende soorten beschermhoezen (7" - 10" - 12"), binnenhoezen verschillende soorten in voornoemde formaten, ev fleecepacks voor cd's, materiaal om platen te reinigen (van vloeistof tot okki-nokki?)....

Belangrijk lijkt me dat zo een site heel overzichtelijk is want anders haken bezoekers met quasi zekerheid snel af. Ik zou voor duidelijkheid (= eenvoud ?) kiezen boven 'toeters en bellen' bij het bouwen van de site.

Bij het indelen van muziek per genre ga je m.i. wel met enkele problemen geconfronteerd worden, want niet alle muziek laat zich zomaar in een hoekje drukken (soul-jazz - jazz-rock,....). Om deze reden kun je m.i. niet zonder een (héél) goede zoekfunctie.

Als het ook de bedoeling is (ik lees "set-up telkens uitbreiden") om draaitafels, (voor)-versterkers, naalden en cellen,.... aan te bieden vrees ik dat dit écht wel heel hoog gegrepen is.... maar alles kan natuurlijk!

PS: De Ikea EXPEDIT (ipv explizit) werd een tijdje geleden vervangen door de KALLAX-serie.

Veel succes én hou ons op de hoogte!

Robert48
Newbie

Bericht door Robert48 » 21 nov 2015, 09:11

Ik ben erg enthousiast over je idee. Als ik je goed lijk te begrijpen ben je op zoek naar structuur ? Wil je op de site het aanbod van genres ook plaatsen of alleen de toebehoren ? Ik denk wel dat alles op 1 site kan waarbij het dan belangrijk is dat je in 1 oogopslag ziet wat je aanbod is waarbij de lezer direct wordt gegrepen van nieuwsgierigheid natuurlijk met een zoekfunctie. Dit laatste kan best lastig worden daar er ook veel eigen terminologie bestaat. Dat betekent dus veel uitzoekwerk. Succes Robert Tijans

sLesage
Regular

Bericht door sLesage » 21 nov 2015, 10:48

Kijk ook eens naar eventuele concurrenten, een planete disque en zo, en zorg ervoor dat jij net dat tikkeltje anders envooral beter bent.

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 22 nov 2015, 12:58

Ik sluit me aan bij de rest. Klinkt goed!

Plaats reactie

Terug naar “Toebehoren voor vinyl- en cd verzamelaars”