Titels & artiesten van een CD kopieren

Ben je niet zeker of het je lukt om een item te posten of om een 'new topic' aan te maken...
Hier kun je expirimenteren zonder dat andere gebruikers daar last van hebben...

Titels & artiesten van een CD kopieren

Berichtdoor Plankenkoorts » 15 Jul 2017, 22:44

Geen goesting om al die titels & atrieten te gaan typen in Word. WMP of Mediaspeler laten artiest en titel zien .
Maar je kunt niet selecteren en kopieren.
Ik heb een freac audio converter en daar kan ik ook niet kopieren .
De cd Chart Hits 2001 (vol 6) vind ik nergens en toch worden artiest en titel meteen gevonden door freac en mijn andere spelers. Is een release van Holland en gmaakt in Suisse .
Iemand een idee of verstaan jullie mijn vraag niet ?
Plankenkoorts
Newbie

Re: Titels & artiesten van een CD kopieren

Berichtdoor Kilroy » 16 Jul 2017, 05:53

In het digitale ben ik niet zo thuis, geen idee hoe je deze gegevens zou kunnen importeren...
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor BlackMonk » 16 Jul 2017, 08:31

De meeste programma's gebruiken een internetsite zoals freedb.org om de informatie die bij een cd hoort te lezen en in de metatags van het muziekbestand te plaatsen.
Er bestaan ook losse programma's waar je de metatag informatie van reeds gemaakte rips mee kunt editeren. Hier vind je een overzicht: http://www.freedb.org/en/applications__ ... ons.9.html
Dit lijkt me wel een leuke: http://www.mp3tag.de/en/
Om een lijst van geripte muziek te beheren en eventueel naar Word of zo te exporteren heb je een muziekbibiotheekbeheerprogramma nodig. In het overzicht hierboven zoek je dan best naar 'Catalog'.
Gebruikers-avatar
BlackMonk
Newbie

Berichtdoor Plankenkoorts » 17 Jul 2017, 22:22

Ik heb de SureThing een demo eens geprobeerd . Na een half uur er terug af. Dat is 3 dagen studie en laat niks kopieren van artist of titel.
Ik had in Word wat getypt om vlug copy paste te doen bij Discogs, tarare vol fouten. Je moet dat typen en dan krijg je een lijst met mogelijkheden ;Tony1,2,3.
Gisteren 3 uur zweten ,vandaag weer melding artist niet juist. Weer 2 uur gevloek tot zelfs uitzetten PC .
Als het blauw ziet is de link van de artist juist , submit ,foutmelding bij andere artist, submit ,foutmelding maar dan weer de eerste die niet meer juist was . Daarom dat gevloek en dat die zot zijn ginds.
Er is wel een noot: Label , CD , en Discogs , =>is telkens 3 maal verschillend geschreven die artist . Echt een gekkenwerk tot gevloek, tot uitzetten pc. Ik log er 1 week niet in daar (toch staat mijn release daar nog).
Plankenkoorts
Newbie

Terug naar Hier kun je van alles uitproberen