Lp Stage van David Bowie

Leuke nieuwe plaat gevonden maar niets te vinden over de uitvoerders? Stel hier uw vraag en misschien weten andere leden iets meer...
Plaats reactie
montyke
Newbie

Lp Stage van David Bowie

Bericht door montyke »

Beste,

had graag wat meer geweten over een 2de hands lp van Lp Stage van David Bowie. na nader onderzoek zou het gaan over een Yelow kleur van vinyl uit 1978 ? Kan dat wel, was er in die tijd al gekleurde vinyl ? En waarom de gele kleur ? het Lebel nr is PL-02913 . hij vraagt er 25 euro voor ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Lp Stage van David Bowie

Bericht door Kilroy »

(1) Gekleurde vinyl bestaat aal héél lang, dus dat is geen probleem, maar wat mij betreft heeft gekleurde vinyl geen enkele meerwaarde (tenzij in het geval er slechts een héél beperkt aantal van die platen zou geperst zijn, wat ook hier niet het geval is)

(2) Vermoedelijk betreft het de Nederlandse of een Britse persing uit 1978, die inderdaad op gele vinyl werd geperst. De Britse persing gaat iets duurder dan de Nederlandse volgens discogs.

(3) Als het de Britse persing betreft dan is de prijs redelijk (maar ook geen koopje). Als het een Nederlandse persing betreft is de vraagprijs boven de gemiddelde verkoopprijs op discogs. Ik zou in beide gevallen proberen met een bod van 20 euro (wat me heel redelijk lijkt) indien de platen en de hoes minstens VG+ zijn.

Let wel op want op de gekleurde vinyl (zeker bij de gele) is de staat van de plaat zeer moeilijk te controleren!

montyke
Newbie

Bericht door montyke »

merci voor de goede uitleg. Ik ga er zeker nog eens over nadenken en proberen wat van de prijs te krijgen. Merci.

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 »

Kilroy schreef:
23 nov 2020, 17:21
(1) Gekleurde vinyl bestaat aal héél lang, dus dat is geen probleem, maar wat mij betreft heeft gekleurde vinyl geen enkele meerwaarde (tenzij in het geval er slechts een héél beperkt aantal van die platen zou geperst zijn, wat ook hier niet het geval is)

(2) Vermoedelijk betreft het de Nederlandse of een Britse persing uit 1978, die inderdaad op gele vinyl werd geperst. De Britse persing gaat iets duurder dan de Nederlandse volgens discogs.

(3) Als het de Britse persing betreft dan is de prijs redelijk (maar ook geen koopje). Als het een Nederlandse persing betreft is de vraagprijs boven de gemiddelde verkoopprijs op discogs. Ik zou in beide gevallen proberen met een bod van 20 euro (wat me heel redelijk lijkt) indien de platen en de hoes minstens VG+ zijn.

Let wel op want op de gekleurde vinyl (zeker bij de gele) is de staat van de plaat zeer moeilijk te controleren!
Dju he, om ne miens van antwoord te dienen voor dat gij er op vliegt moet ge toch echt enorm vroeg opstaan... Hoe dan ook, goede duidelijke uitleg, zoals altijd :D

Als ik me niet vergis is vinyl uit zichzelf doorzichtig, door toevoeging van een carbon achtig pigment worden de platen sterker en zwart en zouden ze minder statische eigenschappen hebben... Maar dus vinyl zelf is doorzichtig, en dus hadden ze er in die tijd ook al iets anders aan kunnen toevoegen op de kleur te beïnvloeden.
AC/DC hun album If You Want Blood... Is in Nederland op een splatter vinyl uitgebracht, en brengt nu enorm veel geld op! En die komt toevallig ook uit 1978!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

voor zij die twijfelen of er indertijd gekleurde vinyl bestond, ja, ik zal zelfs meer zeggen de 78 toeren platen kenden dit al .
in de jaren 40 werden reeds 78 toeren picture discs gemaakt deze is van 1946:

Afbeelding

Plaats reactie