Lijst illegale (witte) lp,s

Leuke nieuwe plaat gevonden maar niets te vinden over de uitvoerders? Stel hier uw vraag en misschien weten andere leden iets meer...

Lijst illegale (witte) lp,s

Berichtdoor monojojo51? » 10 Mei 2015, 12:27

HOi : Weet iemand of er boekjes of andere literatuur is waar de zogenaamde Bootlegs of witte (illegale) lp,s in staan.
Vooral uit de jaren 1950-1970 .
Aangezien ik een grote verzameling lp,s van mijn oom heb overgenomen waar zeldzame exemplaren bij moeten zitten.
Helaas kan ik het hem zelf niet meer vragen.
Maar ik ben wel nieuwsgierig. Groet John.
monojojo51?
Newbie

Re: Lijst illegale (witte) lp,s

Berichtdoor Kilroy » 10 Mei 2015, 16:34

Ik denk dat je daarvoor op internet wel terecht kunt, waar een deel van de bootlegs of ROIO's vermeld staan op discogs en rateyourmusic. Voor zover ik weet bestaan er geen naslagwerken waarin alle mogelijke bootlegs zijn opgenomen (zou dan ook een héél groot boek zijn).

Bij de white label platen kun je misschien opzoeken aan de hand van het matrixnummer.... maar dat wordt een hele (leuke) zoektocht!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor monojojo51? » 27 Mei 2015, 14:33

HOI : Heeft iemand informatie over de lp : Rock and Roll for collectors vol 3.
Hij heeft matrixnummer 4403.
Ik kan er niets van op internet vinden.
En van de platenmaatschappij ook niet nl. Knockville Records. (goed getypt). Alvast bedankt.
monojojo51?
Newbie

Berichtdoor Kilroy » 27 Mei 2015, 17:10

HIER staat deze LP tussen....

en DIT zou de tracklijst moeten zijn.
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor monojojo51? » 27 Mei 2015, 22:32

Kilroy schreef:HIER staat deze LP tussen....

en DIT zou de tracklijst moeten zijn.

Bedankt maar daar wordt ik niet veel wijzer van .
De tracklist staat ook op de hoes ,maar ik zou graag willen weten of het een bijzonder plaat (bootleg ) is want meer als jouw links heb ik ook niet kunnen vinden. Gr.
monojojo51?
Newbie

Berichtdoor roefke » 28 Mei 2015, 06:24

vermits er weinig info over is zowel over de plaat als label, lijkt het mij hier om een bootleg te gaan.
Er zijn wel meerdere van die min of meer illegale labels die verzamelaars uitbrengen met obsure singeltjes, die anders onvindbaar zijn. Denk maar aan de killed bij death en bloodstains compilations enzovoort...
Doorgaans zijn deze niet zoveel waard, vermits ik hier ook niets over vond heb ik eens gezocht naar andere nummers en ik vond vol 1 op ebay voor 5£, vermoedelijk zal vol 3 ook in die richting gaan, alhoewel ik toch eerder denk aan iets van 10-20€

http://www.ebay.co.uk/itm/ROCK-AND-ROLL-FOR-COLLECTORS-1-EDDIE-CASH-LARRY-DOWD-WAYNE-WORLEY-KNOCKVILLE-REC-/161364210879?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item25920e74bf
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Terug naar Informatie gevraagd over groepen en platen