Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door Kilroy »

Kringwinkel....

Sarah Vaughan ‎– Sings With The Hollywood All Stars (LP - 1973)
Pixies ‎– Doolittle (LP - 1989)
Aretha Franklin ‎– Sings The Great Diva Classics (LP - 2014)
The Black Crowes ‎– Shake Your Money Maker (LP - 1990)
The Doors ‎– Absolutely Live (2LP - 1971)

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
12 feb 2021, 12:21
Kringwinkel....

Sarah Vaughan ‎– Sings With The Hollywood All Stars (LP - 1973)
Pixies ‎– Doolittle (LP - 1989)
Aretha Franklin ‎– Sings The Great Diva Classics (LP - 2014)
The Black Crowes ‎– Shake Your Money Maker (LP - 1990)
The Doors ‎– Absolutely Live (2LP - 1971)
nice 8-)

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

amai, schone vondsten! Toch straf om zo'n grote namen te vinden in de kringwinkel. Daar werkt duidelijk niemand die "iets met platen heeft" (of had toevallig verlof) :)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

JRS schreef:
12 feb 2021, 20:13
amai, schone vondsten! Toch straf om zo'n grote namen te vinden in de kringwinkel. Daar werkt duidelijk niemand die "iets met platen heeft" (of had toevallig verlof) :)
Ik denk dat ik 200% geluk had, eerst al omdat er zo goeie platen waren binnengekomen en dan ook nog eens omdat ze juist in de winkel werden gezet toen ik binnen kwam.... 't was héél lang geleden dat het nog eens "iets" was in de kringwinkel, maar bij deze hebben ze het goed gemaakt ;-)

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
13 feb 2021, 06:45

Ik denk dat ik 200% geluk had, eerst al omdat er zo goeie platen waren binnengekomen en dan ook nog eens omdat ze juist in de winkel werden gezet toen ik binnen kwam.... 't was héél lang geleden dat het nog eens "iets" was in de kringwinkel, maar bij deze hebben ze het goed gemaakt ;-)
uw digitale woorden waren nog niet opgedroogd of ik stond in de kringwinkel, net op het moment dat ik het voor bekeken hield, hoor ik de verantwoordelijke tegen enkele medewerkers zeggen: we gaan al deze platen/cd's in dozen steken zo krijgen we plaats.
Zo geschiedde en ik bleef wat treuzelen om te zien wat er met de vrijgekomen plaats zou gebeuren, groot was mijn verbazing toen ze met een karrevracht nieuwe vinyl afkwamen, :lol: :lol: :lol:

U 2 : joshua tree / unforgetable fire
Supertramp : supertamp / crime of the century / brother where you bount
john lennon : shaved fish/ mind games/ milk and honey
peter gabriel : plays live/so / peter gabriel 2
eagles : hotel califonia
chris hinze : silhouettes
herbie man : starcollection
ettienne daho : la notte la notte
rick wakeman : white rock
blonde : coeur de pirate
steve khan - evidence
various - belgian hits
michel polnareff : polnarevolution

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Kringwinkel....

Alexandre Desplat ‎– Philomena (Original Soundtrack) (CD - 2013)
Alexandre Desplat ‎– The Grand Budapest Hotel (Original Soundtrack) (CD - 2014)
Diana Krall ‎– When I Look In Your Eyes (CD - 1999)
Mother T & The Chicks - Mother T & The Chicks (CD - 2018) - Belgische Blues!
The Bricks ‎– The Music Of Pink Floyd (CD - 2001)
Nino Rota ‎– The Essential Film Music Collection (2CD - 2003)

Various - Popsounds From Holland (LP - 1970)

Eduardo
Super Pro

Bericht door Eduardo »

JRS schreef:
12 feb 2021, 20:13
Vorige week hadden wij persoonlijk gesprek met een werknemer (jarenlang verantwoordelijk voor boeken en muziek) uit kringwinkel in het Gentse...
Door reorganisatie bij Ateljee (groepering kringwinkels Gent - Evergem - Deinze) worden ondertussen al meer dan één jaar de prijsetiketten op één centrale plaats (i.c. centrale depot Getrouwstraat Gent) op de elpees en cd's geplakt. M.a.w. de afgegeven elpees/cd's in de diverse kringwinkels van de groep worden nu eerst naar deze centrale depot gebracht, vervolgens worden er daar prijsetiketten bevestigd en hierna voor verkoop verdeeld over de diverse kringwinkels van de groep.
Voorheen was dit anders, nl. de binnengebrachte elpees/cd's bleven in dezelfde winkel.
Betrokken werknemer (zelf een muziekkenner en -liefhebber) kon zijn frustraties niet verbergen... jarenlang kon hij genieten van voordelen als personeel om bepaalde zaken aan goedkope prijzen inkopen. Nu gedaan met de leute... het voorrecht is voortaan voor het personeel van de triage in de Getrouwstraat...
Geen wonder dat we tegenwoordig weinig terugvinden bij ons wekelijks bezoek aan de kringwinkel in de buurt.
Het verhaal van de boswachter en de stroper ?

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Eduardo schreef:
15 feb 2021, 21:08

Vorige week hadden wij persoonlijk gesprek met een werknemer (jarenlang verantwoordelijk voor boeken en muziek) uit kringwinkel in het Gentse...
Door reorganisatie bij Ateljee (groepering kringwinkels Gent - Evergem - Deinze) worden ondertussen al meer dan één jaar de prijsetiketten op één centrale plaats (i.c. centrale depot Getrouwstraat Gent) op de elpees en cd's geplakt. M.a.w. de afgegeven elpees/cd's in de diverse kringwinkels van de groep worden nu eerst naar deze centrale depot gebracht, vervolgens worden er daar prijsetiketten bevestigd en hierna voor verkoop verdeeld over de diverse kringwinkels van de groep.
Voorheen was dit anders, nl. de binnengebrachte elpees/cd's bleven in dezelfde winkel.
Betrokken werknemer (zelf een muziekkenner en -liefhebber) kon zijn frustraties niet verbergen... jarenlang kon hij genieten van voordelen als personeel om bepaalde zaken aan goedkope prijzen inkopen. Nu gedaan met de leute... het voorrecht is voortaan voor het personeel van de triage in de Getrouwstraat...
Geen wonder dat we tegenwoordig weinig terugvinden bij ons wekelijks bezoek aan de kringwinkel in de buurt.
Het verhaal van de boswachter en de stroper ?
eigenlijk is de kringwinkel uitgegroeid tot een soort multi-national die bijna de volledige tweedehands ( recycle) markt in vlaanderen ingepalmd heeft. Let ook maar eens op de kledingcontainers die je her en der ziet staan , je ziet er steeds meer verschijnen van de kringwinkel, ook daar proberen ze de concurentie van andere goede doelen weg te duwen.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Nieuw.....

Opium Eyes Of Nico - Dronecaine (LP - 2019)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Kringwinkel

Nie Neute - Den 3de (CD - 1998)
A.R. Rahman ‎– Slumdog Millionaire (Music From The Motion Picture) (CD - 2008)
Alexandre Desplat ‎– The Shape Of Water (Original Motion Picture Soundtrack) (CD - 2017)
Hans Zimmer ‎– Pirates Of The Caribbean - At World's End (CD - 2007)
Various ‎– Music From The Motion Picture "Any Way The Wind Blows" (CD - 2003)
Carter Burwell ‎– Carol (Original Motion Picture Soundtrack) (CD - 2015)
Nicholas Britell - Moonlight (Original Motion Picture Soundtrack) (CD - 2016)
Javier Navarrete ‎– Pan's Labyrinth (Original Soundtrack) (CD - 2006)
Various ‎– Gegen Die Wand (Original Soundtrack) (CD - 2004)
John Powell ‎– How To Train Your Dragon (Music From The Motion Picture) (CD - 2010)

Maar opnieuw geen plaat te bespeuren in de Gentse kringwinkels....

Plaats reactie