Irish Coffee - same op Triangle label

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...

Irish Coffee - same op Triangle label

Berichtdoor Kilroy » 19 Sep 2012, 06:39

Iedereen hoopt wel stiekem om de LP van de Belgische (Aalst) groep IRISH COFFEE eens te vinden in de koopjeshoek of op een rommelmarkt... Ik heb in ieder geval deze plaat gevonden in een kringloopwinkel.... voor de prijs van 1,25 euro en dan nog eens in VG / VG conditie.... Als je ziet dat deze plaat enige tijd terug zou zijn verkocht aan 1250 dollar kun je echt wel spreken van een koopje....

Afbeelding

Ik had deze plaat al eens in een kringloopwinkel gevonden, maar de hoes was in erbarmelijke staat en volgens een grote sticker op de voorkant was de vorige eigenaar 'Felix' niet echt voorzichtig met deze plaat omgesprongen...
Uiteindelijk heb ik hem nu toch in quasi nieuwstaat... en een fortuin heb ik er niet aan uitgegeven denk ik :-)

Moraal van het verhaal.... je kunt alles kopen... of je kunt gewoon plezier hebben aan uw hobby en blijven zoeken naar die ene plaat.... of niet?
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Re: Irish Coffee - same op Triangle label

Berichtdoor roefke » 21 Sep 2012, 19:19

inderdaad, het bewijs dat je moet blijven zoeken. vroeg of laat vind je wel iets.
meestal vind je het waneer je het niet verwacht.
nu, wat betreft kringloopwinkels : ik heb de indruk dat het erde laatste jaren moeilijker iets te vinden is, net alsof er iemand aan de bron de betere platen achterhoud.
en alleen de james last dingen blijven over..
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Berichtdoor Kilroy » 21 Sep 2012, 20:20

Ja, dat klopt wel... maar dat heeft misschien iets te maken met de grotere evenementen die door de kring(loop)winkels worden ingericht.
Het is mij inderdaad ook opgevallen en ook dat het steeds in dezelfde winkels is waar wel nog iets te vinden is... Nu anderzijds zit vinyl wel in de lift... en komen er héél veel mensen deze winkels bezoeken
en in de platenbakken snuffelen.... regelmatig gaan én geluk hebben!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor roefke » 22 Sep 2012, 06:44

die grotere evenementen van de kringloopwinkels zijn mishien nog zo slecht niet.
Kringwinkels hageland houden zo 1x per jaar een platenbeurs, daar liggen dan de betere platen zoals beatles enz..
niet aan 1 € maar aan prijzen die varieren tussen 3 en 10€ , je kan dan platen vinden aan een redelijke prijs, goedkoper dan op een beurs of winkel
En de prijzen zijn dan soms te hoog voor handelaars om er winst op te maken, dus wel goed voor verzamelaars zoals ik.
De nederlandse kringwinkels hanteren het principe van wat binnen komt word in de bakken gezet, maar ze kennen de meeste artiesten, een beatles ofzo zal er voor 3 a 5 euro verkocht worden
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Berichtdoor Kilroy » 22 Sep 2012, 06:48

In de Nederlandse kingwinkels ben ik nog niet geweest.. ga ik dan toch eens moeten doen denk ik... zijn er aanraders in de grensstreek?

Wat betreft de platenbeurzen heb je wel gelijk, maar ik moet toegeven dat ik er niet kan aan weerstaan en toch steeds eens langs ga... ik zoek dan eerder bij de buitenlandse standhouders. In de koopjeshoek van deze standhouders heb ik al regelmatig prachtige LP's gevonden en dan betaal je ook maar 2 euro of zo voor een plaat....

Eens proberen!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor Gert » 26 Sep 2012, 12:45

Ik deel hier de mening dat er in de kringwinkels (hier in de buurt in elk geval) zeker op voorhand gesorteerd wordt.
Het kan niet dat er op een 1000 LP's die in de lokale winkel zitten er geen enkele (maar dan ook echt geen enkele) de moeite
is om mee te nemen, zelfs geen enkele jaren '80 pop-LP's of zo. James Last fans daarentegen kunnen er inderdaad wel hun hartje ophalen...

Trouwens een heerlijke LP die Irish Coffee! Hoop'm ook ooit tegen te komen aan een schappelijke prijs.
Er zijn trouwens nog wat leuke Irish Coffee items, oa een Braziliaanse verzamel-LP uit begin '70 met daarop oa
Irish Coffee en Jimi Hendrix ! LP heet "Apocallypsis" .
Gebruikers-avatar
Gert
Super Pro

Berichtdoor Kilroy » 27 Sep 2012, 18:20

Het is inderdaad zo dat o.a. voor kunst en antiek blijkbaar wel eerst eens een expert langskomt. Het zou dus goed kunnen dat dit ook voor andere mogelijke collector items gebeurt...
Maar anderzijds heb ik hier pas een lot platen (ca 400) binnen gekregen waarvan er velen in het normale kringloopwinkel aanbod passen... ik heb er een stuk of 10 kunnen uithalen,
maar dat was het dan ook... en jammer.. De 'white album' van The Beatles zat er tussen, maar uiteraard 'de verkeerde persing' en zonder de bijhorende posters...
Ik denk dat de voorraad goede platen stilaan dun aan het worden is... en er zijn momenteel uiteraard héél veel verzamelaars...
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor roefke » 27 Sep 2012, 18:35

dat gevoel heb ik ook, dat het steeds moeilijker word om de betere platen te vinden, net alsof iedereen alles al verkocht heeft.
Denk dat het tijdens de jaren negentig geweldig moet zijn geweest, toen iedereen overschakelde op cd en die oude vinyl weg deed.
Heb nogal altijd spijt dat ik tijdens die jaren ook overschakelde op cd, en niet gewoon vinyl ben blijven kopen.Gelukkig heb ik niet zoals sommige van mijn vrienden al die vinyl weggedaan, want daar zou ik pas spijt van hebben.
het is ook zo dat er nu veel meer verzamelaars zijn, op sommige rommelmarkten lopen er hier meer vinyl-kopers dan dat er kraampjes zijn, als er dan iemand 1 doos uithaalt staan er direct 10 man rond :)
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Berichtdoor Kilroy » 29 Sep 2012, 08:02

Ik heb zopas de vraag gesteld aan de beheerders van de kring(loop)winkels...

"Betere" objecten worden ook wel te koop aangeboden op een veilingsite van de kringwinkels, maar platen heb ik daar nog maar zelden gevonden:

http://www.uwkringding.be/veiling/overzicht.asp

Ik hoop op een antwoord van de Kringwinkel en zal dit hier dan ook laten weten...
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor Kilroy » 02 Okt 2012, 18:01

Goed bezig in de kring(loop)winkels... dit is het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag:

Hallo Ivan
Fijn dat jullie aan De Kringwinkel denken! Door goederen te brengen en/of te kopen help je meer dan 3500 mensen, die vaak moeilijker hun draai vinden op de arbeidsmarkt, aan een zinvolle job. Je mailtje kwam terecht bij de koepelorganisatie van de Vlaamse Kringwinkels. Er zijn 31 Kringwinkelcentra in Vlaanderen die samen 117 Kringwinkels uitbaten. Elk Kringwinkelcentrum heeft een eigen manier van werken. Normaal gezien zet men alle goederen, dus ook platen, die nog verkoopbaar zijn ook allemaal in de winkel.
Neem eens een kijkje op onze website http://www.dekringwinkel.be, je vind er een adressenzoeker rechts boven. Die geeft de 5 dichtstbijzijnde winkels en hun contactgegevens weer. Op onze website kan je ook in de linkerbalk klikken op ‘winkelen’ en dan op ‘adressen per provincie’, je krijgt dan een overzicht van alle winkels. Je zou je vraag rechtstreeks aan hen kunnen richten, om zo de correcte informatie per winkel te kennen.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Vriendelijke groeten

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
(voor alle duidelijkheid, hieronder ook de vraag die ik stelde):
Ik ben beheerder van een nieuw forum voor muziekliefhebbers en vinylverzamelaars. Op het forum komt het platenaanbod in de kring(loop)winkels regelmatig aan bod. De meeste gebruikers vragen zich af of er een voor selectie van de platen wordt gedaan voor deze in de winkels komen omdat het aanbod de laatste maanden héél pover is. Het blijkt voor verzamelaars m.a.w. héél moeilijk om nog een plaat van een goede groep te vinden in de verschillende Vlaamse winkels. Is het mogelijk dit te verduidelijken zodat ik de gebruikers van het forum een duidelijk antwoord kan geven?
MVG

Ik heb de vraag dus nog maar eens gesteld.... en hoop op een duidelijker antwoord
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Volgende

Terug naar Een koopje gedaan?