Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door Kilroy »

Kilroy schreef:
pamfletty schreef:Die DOL-uitgaves zijn verleidelijk omdat ze zo goedkoop zijn, maar ik mijd ze toch als de pest.
Ik heb vandaag contact opgenomen met FNAC en een discussie geopend. Als ik al antwoord krijg laat ik het weten in een afzonderlijke topic!

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

Kilroy schreef:
Kilroy schreef:
pamfletty schreef:Die DOL-uitgaves zijn verleidelijk omdat ze zo goedkoop zijn, maar ik mijd ze toch als de pest.
Ik heb vandaag contact opgenomen met FNAC en een discussie geopend. Als ik al antwoord krijg laat ik het weten in een afzonderlijke topic!
Ik denk dat de FNAC daar niet veel aan kan doen. Die DOL-reissues worden tegenwoordig in elke platenwinkel verkocht...
Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

pamfletty schreef:Ik denk dat de FNAC daar niet veel aan kan doen. Die DOL-reissues worden tegenwoordig in elke platenwinkel verkocht...
Dat klopt... maar we zien wel wat het geeft. Er is wel een héél groot verschil tussen de verschillende platen... sommige vallen nog best mee, andere zijn echt schandalig...

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Nieuwe aankopen:

- FRUMPY - FRUMPY LIVE (2 LP)
- ARNO - RATATA (LP)

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Ik had een aankoopbon van de FNAC waar ik ook 2 zo'n DOL reissues mee heb gekocht, ik ben benieuwd...

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

zelf heb ik onlangs ook 3 lp's aangeschaft die bij DOL werden heruitgebracht en eigenlijk valt de kwaliteit best mee. Misschien ietsje 'vlakker' van geluid dan gewoonlijk, maar zeker prima speelbaar. Goed om weten dat het gokken is met dat label :)
Iemand een idee waar deze ergens geperst worden?

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

JRS schreef:zelf heb ik onlangs ook 3 lp's aangeschaft die bij DOL werden heruitgebracht en eigenlijk valt de kwaliteit best mee. Misschien ietsje 'vlakker' van geluid dan gewoonlijk, maar zeker prima speelbaar. Goed om weten dat het gokken is met dat label :)
Rusland geloof ik. En de kans dat ze niet over de originele masters beschik(t)en is heel groot. Ik denk dat ze voor (de meeste van) die reissues gewoon een cd als bron gebruikt hebben. I
Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

pamfletty schreef:
JRS schreef:zelf heb ik onlangs ook 3 lp's aangeschaft die bij DOL werden heruitgebracht en eigenlijk valt de kwaliteit best mee. Misschien ietsje 'vlakker' van geluid dan gewoonlijk, maar zeker prima speelbaar. Goed om weten dat het gokken is met dat label :)
Rusland geloof ik. En de kans dat ze niet over de originele masters beschik(t)en is heel groot. Ik denk dat ze voor (de meeste van) die reissues gewoon een cd als bron gebruikt hebben. I
DOL is een Russische firma. Er zit inderdaad een zéér groot kwaliteitsverschil in de diverse platen die ze hebben uitgebracht. Sommige vallen wel mee, andere zijn ronduit slecht (en dan écht slecht). Op de plaat "BUDDY GUY & JUNIOR WELLS - CHICAGO BLUES FESTIVAL 1964" is dit héél duidelijk merkbaar.

Flopke
Regular

Bericht door Flopke »

Terug een reden dat ik tevreden ben dat ik dit forum ontdekt heb !
Niets hatelijker dan mooie muziek verkr*cht te horen worden door een slechte kwaliteit opname.
Misschien een thema die een topic waard is ?

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

vandaag een lotje gekocht, met alvast deze toppers en wie weet wat ontdek ik nog onder het stof en schimmel ;)

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie