Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
roefke
Super Pro

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door roefke »

lap, dat koopje (musique concrete) is blijkbaar geen koopje , de plaat slaat 1x over, eens grondig gekuist en blijft hangen , krassen en ruis kan ik mee leven, maar blijven hangen :evil: . direct eens ne mail sturen naar verkoper die beweerde dat hem in zeer goede staat was.
eigenlijk blijft het een risico om van mensen te kopen die geen standaard "gradings" gebruiken , je kan ervan uit gaan dat ze weinig ervaring hebben met vinyl .

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

monkeytennis schreef:
Cis schreef:Zelf ben ik juist terug van enkele dagen plaatjes te gaan kopen in Polen
Waar zat je?
Twee jaar terug heb ik eens wat platenwinkels in Krakow (en eentje in Katowice) gedaan. Vond dat maar een vreemde ervaring. Uiteindelijk een viertal platen gekocht toen (waarvan meeste in vrij slechte staat of onofficiële persing, had gedacht daar meer originele Poolse psych-oplages te kunnen vinden).
Warschau. Er is een winkeltje (Hey Joe) met alle Poolse (en en andere Oost-Europese) holy grails maar die vraagt jammer genoeg nog meer dan Discogs, dan heb je nog een paar middelmatige winkels met betere prijzen maar ook een minder aanbod en dan heb je nog Muzant, waar ik alles kocht. Totaal niet op toeristen gericht en dus ook moeilijk te vinden (de winkel ligt in een kelder) maar voor Poolse Jazz & Rock echt de moeite, gemiddeld een kleine €10 per LP betaald.

Nu juist terug thuis van een bezoek aan de kringloop waar mot mij voor was... Hij heeft wel deze laten liggen, sorry mot ;)
http://www.popsike.com/REDIFFUSION-LIBR ... 14290.html

mot
Super Pro

Bericht door mot »

had hem ook gezien maar niet echt gecheckt (hoe is de muziek)
't wordt echt tijd om een smartphone aan te schaffen zodat ik alles kan zoeken op het net, tijdens het zoeken :)

zo heb ik ooit deze laten liggen in een west vlaamse kringloop (en daar heb ik het nog een beetje moeilijk mee :) )

http://www.discogs.com/Emily-Bindiger-E ... se/4196731

maar soit, you win some, you lose some :)

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

mot schreef:had hem ook gezien maar niet echt gecheckt (hoe is de muziek)
't wordt echt tijd om een smartphone aan te schaffen zodat ik alles kan zoeken op het net, tijdens het zoeken :)
Nog niet gecheckt, heb les tot 20u30...
En ik check nooit iets met de smartphone, neemt de charme weg van een verrassing ;)

mot
Super Pro

Bericht door mot »

je het 100% gelijk, wat die charme betreft...
maar wil mezelf wat behoeden voor miskopen
kan al enkele bananendozen vullen met zo'n miskopen...
en dan wordt je iets voorzichtiger met bovenstaande 'vergissing' als gevolg :)
denk dat een directe link met het net op zo'n moment, het allemaal iets makkelijker maakt...

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Haha, daar kan ik je wel in volgen...

Na de eerste (erg korte) luisterbeurt heb ik 1 goeie track ontdekt, beetje Latin-Jazz.
Hoe zijn de jouwe?

mot
Super Pro

Bericht door mot »

heb ze nog niet beluisterd,moet ze eerst nog kuisen (en daar heb ik ook al een achterstand)

en heb je in warschau ook lp's gekocht van komeda (en andere polish jazz) of zijn dat dan die duurdere?

jelle
Newbie

Bericht door jelle »

Ik heb me een Tesla GE072 kofferplatenspeler aangeschaft. Bouwjaar is 1970 en komt uit Tjechoslowakije
Ik was bijzonder verbaasd over de relatief goede klank die dit voorbrengt, had een schelle platte klank verwacht maar niets is minder waar.
Het is een gezapige klank die het voort brengt.
Ik zal hier zeker geen nieuwe platen op spelen maar mijn meest versleten platen.
foto als voorbeeld:
Afbeelding

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

Recente aanwinsten op 78 toeren gebied:

Bessie Tucker ‎– Bessie's Moan / Penitentiary
(Big) Joe Williams - Somebody's Been Worrying / Vitamin A
Muddy Waters - I'm Your Hoochie Cooche Man / She's So Pretty
Lonnie Johnson - You Take Romance / I Found A Dream
Blind Lemon Jefferson - Black Snake Moan / Match Box Blues
Huddie Ledbetter (Leadbelly) - Becky Deem, She Was A Gamblin' Gal / Pig Meat Papa
Eddie Boyd And His Chess Men - I'm A Prisoner / I've Been Deceived
Gabriel Brown ‎– Not Now / I'm Gonna Take It Easy
Georgia White - Fire In The Mountain / When The Red Sun Turns To Gray
Jazz Gillum - Tell Me, Mama / My Big Money
Billie Holiday And Her Orchestra - Strange Fruit / Fine And Mellow

Afbeelding
Afbeelding

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Veel geluk gehad vandaag :)

Afbeelding

Linksboven is George Hayes And Philarpopic Orchestra, rechtsboven is nog een exemplaar van Love In Them There Hills van JJ Band maar zonder fotohoes

(ps: ik heb die Kandahar, 2x Hearts Of Soul & Shampoo en 2x JJ Band te koop)

Plaats reactie