Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door Kilroy »

JBrown schreef:Jean-Jacques Dexter - Hypnose Réelle (Franse Psych met Be Quite erop)
dat is wel een fantastische plaat....

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

mijn opbrengst platenbeurs assenede:

belgian garagemania vol 3
belgian garagemania in greece
fatima mansions : viva dead ponies
malaria : beat the distance
dissidenten : out of this world
the life partners : back to life
psychose : au travers 7"

Eduardo
Super Pro

Bericht door Eduardo »

X
Laatst gewijzigd door Eduardo op 10 mar 2020, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

Mahmoud Ahmed With The Ibex Band ‎– Erè Mèla Mèla (uit Ethiopië)
The Joe Harriott Double Quintet Under The Direction Of John Mayer ‎– Indo-Jazz Suite ("east meets west", zeg maar)
Hank Mobley - s/t
Ahmed Abdul-Malik ‎– Sounds Of Africa

(alle vier recente herpersingen, uit financiële overwegingen :-) )

Øresund Space Collective ‎– Out Into Space (gelimiteerde 3xcd)
Blue Flamingo ‎– Congo Jazz (de derde compilatie met Blue Flamingo's 78T pareltjes blijkt onvindbaar op vinyl. Dan maar op klein formaat aangeschaft)

verder nog vanalles op komst (recente ontdekkingen en enkele pre-orders)..

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

JRS schreef: Blue Flamingo ‎– Congo Jazz (de derde compilatie met Blue Flamingo's 78T pareltjes blijkt onvindbaar op vinyl. Dan maar op klein formaat aangeschaft)
Laat je weten hoe die is? Ik zou ook graag die LPs in huis halen. Heb je de vorige twee compilaties wel op LP?
Afbeelding

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

alledrie die compilatie zijn echt fantastisch! 'A Search For CMS ' vind je nog makkelijk (zelfs in de Fnac geloof ik), '78 R.P.M.' (genummerde ex.) is al iets moeilijker en 'Congo Jazz' vrijwel onmogelijk nog te vinden. Als je dan van die laatste op Marktplaats een gesealed exemplaar op cd voor 5euro tegenkomt, is dat natuurlijk onweerstaanbaar :D
Naast de geweldige muziekkeuze, zijn de boekjes ook fijn om door te nemen. Het geeft meer inzicht ivm de opnames.

alle info ivm die drie verzamelaars vind je hier: www.blueflamingo78.com

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

JRS schreef:alledrie die compilatie zijn echt fantastisch! 'A Search For CMS ' vind je nog makkelijk (zelfs in de Fnac geloof ik), '78 R.P.M.' (genummerde ex.) is al iets moeilijker en 'Congo Jazz' vrijwel onmogelijk nog te vinden. Als je dan van die laatste op Marktplaats een gesealed exemplaar op cd voor 5euro tegenkomt, is dat natuurlijk onweerstaanbaar :D
Naast de geweldige muziekkeuze, zijn de boekjes ook fijn om door te nemen. Het geeft meer inzicht ivm de opnames.

alle info ivm die drie verzamelaars vind je hier: http://www.blueflamingo78.com
Ik had met Ziya (Blue Flamingo) als eens contact gehad i.v.m. Afrikaanse 78s, en heb hem maar eens een mailtje gestuurd om te polsen of hij nog van die Congo Jazz lp's heeft die hij zou kunnen verkopen. Al antwoord gehad, en helaas, die Congo Jazz lp's zijn hopeloos uitverkocht. Ik kan wel via hem zijn ander 2 compilaties verkrijgen. Van die 78 R.P.M. compilatie had hij nog 1 extra exemplaar (voor mij dus), de andere, Search For CMS, is inderdaad nog elders te vinden.

Al de hele tijd aan het beluisteren, inderdaad topcompilaties!!!

Luister hier: http://www.deezer.com/artist/1251355
Afbeelding

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

pamfletty schreef:die Congo Jazz lp's zijn hopeloos uitverkocht
weet je toevallig of deze uitgebracht werd op een eerder kleine oplage (500 of minder) ? Voor liefhebbers van de sound van 78T-platen als uzelf is dit genieten, kan ik me voorstellen 8-)

off topic: hier gaan ook nog pareltjes opstaan: VA - Opika Pende: Africa At 78RPM {labels als Honest Jons & Dust-to-Digital hebben verschillende compilaties met opnames van shellac in hun catalogus staan. Afrika, midden-Oosten, zuid-oost-Azië... allemaal interessant :) }

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

JRS schreef:
pamfletty schreef:die Congo Jazz lp's zijn hopeloos uitverkocht
weet je toevallig of deze uitgebracht werd op een eerder kleine oplage (500 of minder) ? Voor liefhebbers van de sound van 78T-platen als uzelf is dit genieten, kan ik me voorstellen 8-)

off topic: hier gaan ook nog pareltjes opstaan: VA - Opika Pende: Africa At 78RPM {labels als Honest Jons & Dust-to-Digital hebben verschillende compilaties met opnames van shellac in hun catalogus staan. Afrika, midden-Oosten, zuid-oost-Azië... allemaal interessant :) }
Van oplageaantal heb ik geen idee, maar dit is wat Ziya te zeggen had: "Het had weinig gescheeld of ik had voor mijzelf ook helemaal geen exemplaar meer. Althans de eerste persing. Deze was echt in een mum van tijd uitverkocht nog voor ik ze zelf had kunnen bestellen bij Bertus. Gelukkig hadden ze bij Excelsior nog wat liggen. De tweede persing was overigens ook zo weg, maar die was qua uitgave een stuk minder mooi. (wit glanzend karton i.p.v. het bruine kraft karton van de eerste persing)"

Die Opika Pende heb ik ook, schitterende uitgave! Alles van Dust To Digital is trouwens subliem!
Als er een moment komt dat ik zelf genoeg Afrikaanse 78s heb, maak ik daarmee ook wel eens een playlist.
Afbeelding

refuge
Regular

Bericht door refuge »

stuff - stuff
the deslondes - the deslondes
medeski, scofield, martin, wood - juice
lucinda slim & the law men - lucinda slim
rats on rafts - the moon is big
rats on rafts - tape hiss
doc scott/ltj bukem - tokyo dawn/cosmic interlude
natural born chillers - rock the funky beat
alex reece - feel the sunshine
back back - III
jimmy smith - back at the chicken shack
nordmann - alarm
mezzoforte - surprise surprise
black slate - sticks man/robber man in dub 7"
nacht und nebel - beats of love 7"
gino soccio - outline
mfsb - love is the message
rogier van otterloo - moods
thijs van leer - o my love
rare earth compil op motown
prince and the revolution - kiss maxi
ippu-do - radio fantasy
ippu-do - lunatic menu
tamla motown is hot hot hot vol 3 compil
the three degrees with love
jasmin - stop before you break my heart disco maxi
carol jiani - mercy/the woman in me disco maxi
al sharp - i just wanna hold you/loose yourself in the music disco maxi
teena marie - lovegirl disco maxi
en nog een hoop house/disco/rave waar waarschijnlijk niemand hier in geïnteresseerd is
en een leuke 7" koffer om te gaan draaien

Plaats reactie