Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door pamfletty » 17 mar 2016, 20:10

Joni Mitchell - Blue LP
Herbie Hancock - Head Hunters LP
Philip Catherine - September Man LP
Afbeelding

Vinyl in the Attic
Newbie

Bericht door Vinyl in the Attic » 18 mar 2016, 14:42

Vorige week gevonden bij een bejaarde man in de buurt tussen 200 platen genre Heintje en Freddy Breck :

AC/DC - If you want blood
Led Zeppelin - IV
Sergio Mendes & Brasil '66
Diana Ross & The Supremes - Greatest Hits
Kraftwerk - Radio-Activity

Led Zep (dubbel) en Kraftwerk (toch niet mijn ding) staan al terug te koop via www.2dehands.be/winkel/vinylintheattic/

monkeytennis
Super Pro

Bericht door monkeytennis » 18 mar 2016, 17:33

Vinyl in the Attic schreef:Kraftwerk (toch niet mijn ding) staan al terug te koop via http://www.2dehands.be/winkel/vinylintheattic/
Niet meteen je ding en zelf voor een appel en een ei gekocht (indien niet, neem ik m'n woorden terug) maar dan alsnog aan €15 proberen doorverkopen (zelfs nog boven de gemiddelde discogs prijs). Vind ik een beetje flauw.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 18 mar 2016, 17:53

monkeytennis schreef:
Vinyl in the Attic schreef:Kraftwerk (toch niet mijn ding) staan al terug te koop via http://www.2dehands.be/winkel/vinylintheattic/
Niet meteen je ding en zelf voor een appel en een ei gekocht (indien niet, neem ik m'n woorden terug) maar dan alsnog aan €15 proberen doorverkopen (zelfs nog boven de gemiddelde discogs prijs). Vind ik een beetje flauw.
Tja... vragen staat vrij natuurlijk en goedkoper kan je de plaat (deze persing alvast) ook op discogs niet vinden. Anderzijds, ik meen dat je op de meeste platenbeurzen tegenwoordig toch ook snel 15 euro zal betalen voor deze plaat in zeer goede toestand?

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack » 18 mar 2016, 18:33

Ik vind de prijs die hij er zelf voor heeft betaald compleet irrelevant. Het gaat om wat een koper er wil voor geven, kwestie van vraag en aanbod.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 18 mar 2016, 20:35

inderdaad oorsprong en aankoopprijs spelen hierbij geen rol, al de tweedehands platen die je ergens in winkels of beurzen ziet , werden ooit goedkoper aangekocht.
En eerlijk is eerlijk : als ik ergens een led zep zie voor bv. 2€ dan laat ik die ook niet zitten, goed wetende dat ik led zep niet graag hoor, maar zal ze meenemen, voortverkopen, en met de winst koop ik nieuwe platen voor mij.
En als ik dit niet doe, dan doet de persoon na mij dit.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 19 mar 2016, 07:52

soldier's heart

Afbeelding

Vinyl in the Attic
Newbie

Bericht door Vinyl in the Attic » 19 mar 2016, 10:06

Je mag het gerust weten : voor de 5 platen samen heb ik 15 Euro betaald. Te veel ? Te weinig ? Dat bepaal ik toch zelf met de verkoper. Had ik Led Zep moeten laten staan omdat ik deze al had ? Neen toch. En de Kraftwerk heb ik 2x beluisterd om te moeten besluiten dat het niet mijn ding is - lees : in de toekomst niet meer ga opzetten. Bijhouden om te 'hebben' daar doe ik niet aan mee.
En ik probeer mijn kosten inderdaad terug te verdienen om er dan andere platen mee te kopen. Een zelfbedruipende business, is daar iets mis mee ? Ik doe beslist iemand een plezier met deze Kraftwerk aan 15 Euro.
Ben trouwens geen fan van discogs, heb er nog nooit iets gekocht. In het beste geval kan je eruit afleiden hoe zeldzaam of gezocht een plaat is. En dit hoeft niet altijd een invloed op de prijs te hebben. Ik koop enkel nog platen die ik zelf fysiek kan controleren.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 19 mar 2016, 10:11

Vinyl in the Attic schreef:Je mag het gerust weten : voor de 5 platen samen heb ik 15 Euro betaald. Te veel ? Te weinig ? Dat bepaal ik toch zelf met de verkoper. Had ik Led Zep moeten laten staan omdat ik deze al had ? Neen toch. En de Kraftwerk heb ik 2x beluisterd om te moeten besluiten dat het niet mijn ding is - lees : in de toekomst niet meer ga opzetten. Bijhouden om te 'hebben' daar doe ik niet aan mee.
En ik probeer mijn kosten inderdaad terug te verdienen om er dan andere platen mee te kopen. Een zelfbedruipende business, is daar iets mis mee ? Ik doe beslist iemand een plezier met deze Kraftwerk aan 15 Euro.
Ben trouwens geen fan van discogs, heb er nog nooit iets gekocht. In het beste geval kan je eruit afleiden hoe zeldzaam of gezocht een plaat is. En dit hoeft niet altijd een invloed op de prijs te hebben. Ik koop enkel nog platen die ik zelf fysiek kan controleren.

Ik denk dat zowat alle verzamelaars kopen en verkopen om hun eigen verzameling op een budgetvriendelijke wijze uit te bouwen.... volgens mij is hier hélemaal niets mis mee!

monkeytennis
Super Pro

Bericht door monkeytennis » 21 mar 2016, 14:06

Je doet wat ie wil, uiteraard. En ik wil je helemaal niet aan de schandpaal nagelen, want ik weet dat bijna iedereen op deze manier handelt.

Maar toch, op discogs vind je deze versie nog (of ik kijk verkeerd?) onder de €10: https://www.discogs.com/sell/release/1858129?ev=rb
En ietwat winst maken om daarna zelf weer dingen te kunnen kopen vind ik zeer ok, maar op iets waar je zelf €3 betaald hebt €12 winst proberen maken vind ik persoonlijk een beetje flauw, zoals ik zei.

Je doet er inderdaad iemand een plezier mee aan die prijs, maar aan een zachtere prijs doe je iemand nog meer plezier. Jammer dat Jack zijn ingesteldheid is dat het een kwestie van vraag en aanbod is.
Bedoeling is toch om heel die tweedehands-vinylmolen draaiende te houden en betaalbaar te houden voor iedereen? Als zelfs zulke modale relatief veelvoorkomende platen al aan €15 standaard worden doorverkocht en waarbij iedereen dan begint te denken dat dit een faire prijs is (vraag en aanbod), da's toch een jammere zaak. Werkt zeer demotiverend. Een beetje minder aan je eigen portemonnee denken en wat meer aan hoeveel plezier je jongeren die een beginnende collectie proberen samenstellen ermee kan doen met hen aan schappelijke prijzen kwaliteit aan te bieden (terwijl je zelf een klein graantje meepikt, niet het viervoudige van wat je er zelf aan hebt gegeven).

Ach ja.

Plaats reactie