Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door Kilroy »

Misschien de laatste aankoop in een Free-Record shop:

Various - Prog Rocks 1 & 2 (4 CD)

Afbeelding

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

als allereerste post:

"vinyl digging in India": in het 5e land en na 76 dagen sinds het begin van de reis niet kunnen weerstaan opzoek te gaan naar lp's. Het kostte wat moeite, maar uiteindelijk vond ik in een stoffig kamertje -tussen oude afbeeldingen van Shiva & Ganesha (nooit veraf in India : ) ) en allerlei antiek & brocante- een paar stapel lp's. Helaas 98% oude soundtracks van Hindi-films en de meeste in vrij slechte staat ("VG" tot "poor", zeg maar). Voorlopig enkel 3 stuks aangeschaft in Jodhpur, maar wie weet wat volgt er nog...! Deze 3 waren gelukkig in betere staat:

Kraftwerk - man-machine {SW 11728 // 1978 // Capitol ~ The Gramaphone Co. of India}
Kraftwerk - computer world {EMC 3370 // 1981 // EMI ~ The Gramaphone Co. of India }
Shamim Ahmed (sitar) & Latif Khan (tabla) - soulful melodies on sitar {Philips 6405 644 // 1979 // Indische persing}

Afbeelding
DSCF8065f [50%] by Joris & Laurie onderweg, on Flickr
Laatst gewijzigd door JRS op 22 nov 2013, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

Leuk om lezen dat zelfs op wereldreis de zoektocht nooit stopt....
Hoeveel betaal je daar voor een plaat?

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

georgtje schreef:Leuk om lezen dat zelfs op wereldreis de zoektocht nooit stopt....
na flink onderhandelen heb ik ze voor 1,5euro/stuk meegekregen. Alledrie de platen in vg++ staat (mooi blinkend vinyl, paar fijne oppervlakkige krasjes), de hoezen hebben hier en daar scheurtjes, maar voor die prijs en het feit dat het Indische persingen zijn moeten we misschien maar niet te kieskeurig zijn? : )

beetje off-topic: Ondertussen al in verschillende 'achterkamertjes' van antiek & handicraft-winketjes door stapels lp's gegaan. Tot nu toe blijf de staat slecht tot heel slecht (spijtig dat die Indische Manu Dibango-LP op Atlantic zo slecht was...), al heb ik nog minsten 4 maanden India, Sri Lanka & Nepal te gaan, dus wie weet wat er nog te ontdekken valt : )

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

JRS schreef:
georgtje schreef:Leuk om lezen dat zelfs op wereldreis de zoektocht nooit stopt....
na flink onderhandelen heb ik ze voor 1,5euro/stuk meegekregen. Alledrie de platen in vg++ staat (mooi blinkend vinyl, paar fijne oppervlakkige krasjes), de hoezen hebben hier en daar scheurtjes, maar voor die prijs en het feit dat het Indische persingen zijn moeten we misschien maar niet te kieskeurig zijn? : )

beetje off-topic: Ondertussen al in verschillende 'achterkamertjes' van antiek & handicraft-winketjes door stapels lp's gegaan. Tot nu toe blijf de staat slecht tot heel slecht (spijtig dat die Indische Manu Dibango-LP op Atlantic zo slecht was...), al heb ik nog minsten 4 maanden India, Sri Lanka & Nepal te gaan, dus wie weet wat er nog te ontdekken valt : )
Hou ons alvast maar op de hoogte van je verdere aanwinsten...

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

ga ik zeker doen! ;)

Telfix
Regular

Bericht door Telfix »

Agent Steel - Unstoppable Force
Artillery - By Inheritance
Blessed Death - Destined For Extinction
Znowhite - Act Of God
Athrax - Fisttull of Metal
Megadeth - Rust In Peace

Gert
Super Pro

Bericht door Gert »

Da's mooi, die dingen uit India JRS !!! Kraftwerks moeten zeker wat waarde hebben hier !!
En een leuke blog heb je daar ook ! Leest heel luchtig in tegenstelling tot heel wat andere
reis-blogs !!

Vandaag zelf een erg mooi lot gekocht met heel wat zeldzame hardrock uit de 70's en metal uit de 80's.
Vooral veel originele persingen, en vrijwel allemaal in bijna perfecte staat.

hardrock oa ;
Moxy, Driver, Pavlov's Dog, Blind Date, Streets, Girl, Trooper, Diamond Reo, Marcus, Rex, The Imps,
Three Man Army, Max Webster...
Meer bekende van oa 1ste Rush, Zeppelin (oa zeldzame "Mudslide" bootleg) , Sabbath, Hendrix...

Metal oa ;
Liege Lord, 1ste Celtic frost, 1ste Savage, Arkangel (Venezuela), 1ste Witchfynde, HM Heroes sampler,
Lords of the Crimson Allience, Ostrogoth EP, Limelight, Prophet, Metal Clogs, Metal Church, ...

Verder nog ; een 5-tal Neil Youngs, Sex Pistols, 1ste Japan, Stranglers, Bollock Brothers, ...

Mooiste (of "beste") deeltje van de collectie moeten wel de eerste 3 LP's van Maiden zijn, die nog
in de verpakking zitten, nooit geopend!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Laatst gewijzigd door Gert op 23 nov 2013, 03:41, 8 keer totaal gewijzigd.

Telfix
Regular

Bericht door Telfix »

Mooie koopjes Gert!
Full"s moons eyes is echt een goeie plaat van Ostrogoth!
Metal Clogs staat nog op mijn to buy list :)

Gert
Super Pro

Bericht door Gert »

Telfix schreef:Mooie koopjes Gert!
Full"s moons eyes is echt een goeie plaat van Ostrogoth!
Metal Clogs staat nog op mijn to buy list :)
Zal beschikbaar zijn op de beurs ;)

Plaats reactie