Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door pamfletty »

Rodriguez?

Onlangs was de schitterende documentaire "Searching for sugar man" (oscar-winnaar !) op tv, handelend over de vergeten artiest Rodriguez. Heeft slechts 2 platen gemaakt, was totaal onbekend in Amerika, maar een wereldster in Zuid-Afrika raar genoeg. Zeker die docu checken, echt de moeite, net zoals zijn 2 platen. Onbegrijpelijk dat die (toen) nooit is doorgebroken.

Hier Sugar Man van Rodriguez:

Afbeelding

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

pamfletty schreef:Internetkoopje:

Rodriguez - Cold Fact LP
Schitterende aankoop!! Persoonlijk vind ik het zelfs (iets) beter dan Sixto's tweede LP "coming from reality". Ja, de documentaire is best ontroerend. Echt een aanrader! Een aantal maanden geleden spendeerde Ronald Verhaegen in "Sonar" op Radio 1 heel wat aandacht aan de muzikant Sixto Rodriguez (waarvoor dank!), zodat velen in Belgie de muziek van de man hebben leren kennen.

Moest iemand de komende maanden naar Zuid-Afrika gaan, naar 't schijnt zijn er nog tal van originele persingen te vinden ;) hoewel ik stillekes vermoed dat er nog mensen opzoek zijn gegaan naar de muziek van Rodriguez op vinyl...

on topic: nog een 15tal lp's aangeschaft hier in India, ik post foto's ervan zo snel mogelijk

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

JRS schreef:on topic: nog een 15tal lp's aangeschaft hier in India, ik post foto's ervan zo snel mogelijk
150 lp's :shock: ? Heb jij nog een extra valies mee op jouw rondreis :P ?
Afbeelding

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

pamfletty schreef:
JRS schreef:on topic: nog een 15tal lp's aangeschaft hier in India, ik post foto's ervan zo snel mogelijk
Ik had dus 150 i.p.v. 15 gelezen ;)

Daarnet nog eens naar de Mediamarkt geweest:
Arcade Fire - Reflektor LP
Nick Cave & The Bad Seeds - Live From KCRW LP
Afbeelding

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

pamfletty schreef:
pamfletty schreef:
Ik had dus 150 i.p.v. 15 gelezen ;)

Daarnet nog eens naar de Mediamarkt geweest:
Arcade Fire - Reflektor LP
Nick Cave & The Bad Seeds - Live From KCRW LP
Reflektor is echt geniaal!
Laat eens weten hoe die Nick Cave klinkt, zou hem ook willen aanschaffen...
Of iemand advies wat ik zeker moet aanschaffen van nieuw uitgebracht materiaal? (heb nog een cadeaubon liggen)

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

Het lukt helaas niet om via Flickr de slideshow te 'embedden' (zoals een Youtube-fragment), maar de laatste aanwinsten vind je hier: http://www.flickr.com//photos/jorislaur ... 1164/show/

Het merendeel van deze platen is best zeldzaam (ragas, Bollywood-soundtracks & qazals uit de late sixties, begin jaren '70 op labels als Angel/Odeon/Columbia & EMI). De hoezen hebben hier en daar een kreuk of scheur, al ziet het vinyl zelf er heel goed uit. Deze namiddag samen met m'n vriendin en een meester-sitar-speler per motor naar de rand van de stad (Udaipur) gereden om in een klein huisje 78toeren platen te bekijken. In een oud houten koffertje, naast de grammofoonspeler, zat een stapel, al waren ze te hard bekrast, zoals dikwijls. Morgen zou hier nog een kleine lading lp's toekomen, benieuwd wat dat gaat geven... in ieder geval geeft het de reis een nieuwe dimensie, te weten dat -ook al moet je er veel moeite voor doen- hier en daar nog lp's te vinden zijn : )
Al is dit helemaal off-topic :? maar moest ik nog dingen vinden, zal 't in ieder geval hier posten :)

pamfletty schreef:150 lp's :shock: ? Heb jij nog een extra valies mee op jouw rondreis :P ?
voorlopig nog maar 18tal in totaal gevonden die wachten om morgen of overmorgen naar huis gestuurd te worden. Wie weet wat er nog volgt... : )
Laatst gewijzigd door JRS op 30 nov 2013, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

georgtje schreef: Reflektor is echt geniaal!
Of iemand advies wat ik zeker moet aanschaffen van nieuw uitgebracht materiaal? (heb nog een cadeaubon liggen)
Reflektor is inderdaad fantastisch, staat direct in mijn top 3 van 2013.
De 'nieuwe' Nick Cave klinkt eveneens fantastisch. Vooral nummers van de laatste plaat, aangevuld met nummers van The Boatman's Call en No More Shall We Part. Zeer rustige plaat, maar wel intens! Nick Cave zijn stem is fenomenaal. Op de plaat staat trouwens ook Into My Arms, wat niet op de cd staat. In de mediamarkt kwam ie op 18€, wat een koopje is voor deze dubbelaar!
Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Internet...

Thirteenth Floor Elevators - The Albums Collection (4CD - 2011)

Afbeelding

en ik heb me toch maar laten verleiden....

Rodriguez - Cold Fact (CD)
Afbeelding

Rodriguez - Searching For Sugar Man (CD)
Afbeelding

Rodriguez - Coming from Reality (CD)
Afbeelding

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 »

De Rodriguez-microbe heeft u op korte tijd kunnen besmetten zo te zien? :p

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack »

pamfletty schreef:
georgtje schreef: Reflektor is echt geniaal!
Reflektor is inderdaad fantastisch, staat direct in mijn top 3 van 2013.
De 'nieuwe' Nick Cave klinkt eveneens fantastisch. Vooral nummers van de laatste plaat, aangevuld met nummers van The Boatman's Call en No More Shall We Part. Zeer rustige plaat, maar wel intens! Nick Cave zijn stem is fenomenaal. Op de plaat staat trouwens ook Into My Arms, wat niet op de cd staat. In de mediamarkt kwam ie op 18€, wat een koopje is voor deze dubbelaar!

Ik was gisteren nog in de mm Zwijnaarde, maar daar hadden ze de nieuwe van Cave nog niet... Lagen er meerdere exemplaren?

Plaats reactie