Introducing

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Cis
Super Pro

Introducing

Bericht door Cis »

Hallo,

Ik ben dus Cis (zoals mijn nickname jullie al verteld), 21 jaar oud en sinds zo'n jaar of 4 bezig met het verzamelen van vinyl. In het begin kocht ik sporadisch eens een hiphop maxi of lp, begon de samples te ontdekken en ondertussen komt de postbode iedere week langs met een pakket vol Funk/Soul/Jazz/Latin/Brasil/Afro/Psych/Library/... Zijn er hier nog mensen fan van deze genres?

Veel mijn aankopen plaats ik ook op Youtube, hier kan je mijn kanaal vinden: http://www.youtube.com/user/cisverfaill ... rid&view=0

Nog veel succes met dit forum!

Cis

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Introducing

Bericht door Kilroy »

Dag Cis,

Welkom op dit nieuwe forum, dat nu iets meer dan één week oud is (en waardoor er nog niet héél veel gebruikers zijn).
Ik ben ook wel liefhebber van jazz en soul, in iets mindere mate van funk.. maar eigenlijk heb ik een brede smaak... hoor in alle genres wel iets graag,
waardoor mijn verzameling nogal ruim is ;-)

Ikzelf gebruik software van COLLECTORZ voor het inventariseren van mijn verzameling... en kan het eigenlijk aan iedereen aanraden... zeker als je nog niet TE
veel platen moet inbrengen. De website (http://www.kilroy-records.be) is trouwens gemaakt aan de hand van deze software (de software kan uiteraard veel meer dan
wat op de website te zien is).

Ik wens je in ieder geval véél plezier op dit forum... en als je andere muziekliefhebbers / verzamelaars kent... breng ze gerust mee naar hier... hoe meer gebruikers,
hoe leuker het kan worden...

Op de 'te koop' topics staan trouwens enkele leuke platen.. misschien staat daar nog iets tussen...

Grtz,

Kilroy

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

welkom cis,

in uw genre ben ik niet zo thuis , maar er zullen wel mensen komen die jouw smaak delen.
of mischien wil je wel dingen met ons delen, een mens is nooit te oud om iets nieuw te ondekken hé, hoe meer zielen en verscheidenheid op dit forum hoe beter.

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Momenteel inventariseer ik met Discogs maar ik moet bekennen dat ik de laatste tijd achter loop (en dat discogs veel dingen, bijvoorbeeld private pressings, niet heeft staan...).
Zit nu aan zo'n 3000 vinyls dus opnieuw inventariseren wordt wel een groot werk, zeker omdat mijn platen verspreid staan tussen de ouderlijke thuis en mijn kot.

roefke: bekijk gerust eens mijn youtube kanaal om te weten welke platen ik allemaal koop!

Hopelijk komt er hier nog veel volk bij :)

Niek
Regular

Bericht door Niek »

Ho Cis

Van harte welkom op het forum! Interessante muziekkeuze trouwens! Ik heb net enkele video's bekeken/beluisterd op je youtubekanaal en ik moet zeggen dat daar heel wat muziekjes tussen zitten die ik fantastisch vind.

Waar koop je je platen, want daar moet ik dringend ook eens langs! :D

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Thanks!

Ik koop eigenlijk overal waar ik kan, dwz platenwinkels, kringloopwinkels, internet en de laatste tijd veel van particulieren waar ik hun verkoop lijst van krijg doorgemaild.
Er staan weer heel wat platen in de wachtrij om te uploaden ;)

Cis

Gert
Super Pro

Bericht door Gert »

Welkom Cis !
Leuk dat er mensen met een zeer gevariëerde smaak op het forum komen!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Cis schreef:Momenteel inventariseer ik met Discogs maar ik moet bekennen dat ik de laatste tijd achter loop (en dat discogs veel dingen, bijvoorbeeld private pressings, niet heeft staan...).
Zit nu aan zo'n 3000 vinyls dus opnieuw inventariseren wordt wel een groot werk, zeker omdat mijn platen verspreid staan tussen de ouderlijke thuis en mijn kot.
Ik denk dat je gratis een demo-versie kunt downloaden van de Collectorz database.
Als je een plaat invoert kun je online checken of deze reeds in een database zit (o.a. discogs en de eigen database van collectorz). Indien dat het geval is worden alle gegevens verder automatisch (met één klik) aangevuld... Dat vond ik dus het grootste voordeel aan deze database (en de prijs die héél redelijk was).

Hier kun je de demo versie vinden: http://www.collectorz.com/music/

Plaats reactie