Oude liefde...

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Ronnie61
Newbie

Oude liefde...

Bericht door Ronnie61 » 23 okt 2018, 12:30

Hallo, ik ben Ron een al wat oudere man die de LP opnieuw heeft ontdekt... :) Een half jaar geleden vroeg een vriend van mij of ik mijn Thorens TD 145 niet wilde verkopen omdat ik al jaren geen platen meer had gedraaid en die speler stond te verstoffen, hij bood er een mooi bedrag voor dus ik heb dat geaccepteerd, echter van de week was ik de garage aan het opruimen en kwam mijn best wel grote platenverzameling weer tegen en de jaren 70 en 80 kwamen weer boven, ik nam een stapeltje lp's mee en wilde die op mijn platenspeler draaien, ojaaaa die had ik nu niet meer... :shock: dus ik ben afgelopen weekend eens gaan rondkijken in kringloopwinkels omdat ik een oudere draaitafel weer wilde hebben, en vond een goed uitziende Dual 601 voor een leuke prijs, oke de stofkap heeft wat krasjes en kan een poetsbeurt gebruiken, en er zit een licht krasje in het hout op de voorplaat maar verder zag het er goed uit, de verkoper had verder geen idee of alles werkt, maar gezien de prijs heb ik hem toch meegenomen, thuis aangekomen eerst even schoongemaakt en hem op temperatuur laten komen, de stekker erin en hij ging aan :D het is een vol automaat dus het was even afwachten of dat ook allemaal goed gaat, een oude lp erop en starten, en jahoor alles werkt zoals het hoort, dus ik happy voor weinig geld :) Nu heb ik de tafel open gemaakt omdat ik hem een schoonmaakbeurt wil geven en ook wat hoorde rollen binnenin de kast, na openmaken vond ik de onderdeeltjes zoals in de bijlage, ik heb niet kunnen ontdekken waar dit thuishoort dus ik hoop dat iemand van hier deze onderdelen herkent en mij kan zeggen waar het vandaan komt.. maar dat zal ik in een ander topic vragen, alvast bedankt en met groet, Ron

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Oude liefde...

Bericht door Kilroy » 23 okt 2018, 12:42

Dag Ron, welkom op het forum!

Niet de beste zet om die Thorens van de hand te doen natuurlijk, maar het belangrijkste is dat je opnieuw kan genieten van je platen!

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 24 okt 2018, 12:31

Welkom!!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 24 okt 2018, 14:37

De krasjes uit de stofkap verwijderen is trouwens niet zo moeilijk!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 24 okt 2018, 19:25

welkom hier, die dual is ook geen slecht begin , heb zelf jaren met dual gespeeld.
pas sinds enkele maanden speel ik op ........thorens Td160

Plaats reactie