Hoi

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
bennybernaer
Newbie
Contacteer:

Hoi

Bericht door bennybernaer » 14 jan 2019, 21:38

Ik ben Benny 38 jaar en wonende in Antwerpen. Ik ben een grote fan van rock muziek, en ben sinds kerst begonnen met het verzamelen van vinyl. Ik ben nu een kleine maand bezig (dus echt nieuw) maar ik heb er toch al een stuk of 20 gekocht. Heb zelf nog geen vinyl speler, maar ik weet ook nog niet of ik er me één ga aanschaffen. Ik ben voornamelijk gaan verzamelen omdat ik het een leuke hobby vind, en ik ze toch bijzonder mooi vind tegenover een doodgewone cd

Wat ik me wel afvraag zijn er nog mensen die vinyl verzamelen zonder ze ooit te spelen? Ik vind het fascinerend om ze te bekijken of even vast te houden.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Hoi

Bericht door Kilroy » 15 jan 2019, 06:39

Dag Benny,

Welkom op het forum! Als ik uw intro zo lees groeit de verzameling toch wel snel, waardoor ik zo het vermoeden heb dat de aankoop van een platenspeler niet zal uitblijven! Ik draai alvast alle platen die ik heb... ik moet wel zeggen dat ik wat spaarzaam omga met de echt zeldzame platen en dat ik daarvan wel een latere of goedkopere persing durf nemen om frequent te beluisteren.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 15 jan 2019, 07:15

welkom hier,
je bent zeker niet de enige die platen verzameld zonder ze te spelen, gewoon als versiering of hebbeding. vorig jaar hadden we ook zo een nieuw lid hier, zijn naam ontglipt me.
Wel heeft die na verloop van tijd zich toch een speler aangeschaft, dus mischien ga jij ook die kant uit.
Ik speel mijn platen allemaal, sommigen slechts eenmaal wegens tijdsgebrek of omdat ik ze toch niet zo goed vind, die kocht ik dan vanwege de mooie hoes .
alvast nog veel plezier in het zoeken en verzamelen.

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 15 jan 2019, 10:52

Hey! Welkom hier, het is inderdaad een leuk iets om te hebben, maar zelf vind ik toch nog het leukste om te horen dat ze echt klank uit die wonderlijke schijfjes komt! ;) En er zijn tegenwoordig prachtige spelers voor relatief weinig geld, dus laat dat je zeker niet tegenhouden! ;) Ik merk wel dat er regelmatig vinyl gekocht wordt voor enkel de hoezen, die ook wel de moeite zijn vaak!

Ikzelf ben ook liefhebber van rock en metal en in Antwerpen zit je dan wel goed met een Mediamarkt en Rocking bull om er enkele te noemen! Veel plezier op het forum en kijk gerust ook eens rond op mijn blog (Vinyl & Coffee) als je nog wat extra wil lezen over vinyl en de liefde voor dit magische zwarte schijfje!

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 15 jan 2019, 11:41

welkom Benny! :)

JB 007
Regular

Bericht door JB 007 » 15 jan 2019, 18:42

Ik ben geen verzamelaar, alles wat ik koop dient om te draaien.
Ik vind het een beetje jammer wanneer platen staan te verstoffen in de kast.
Gewoon de plaat uit de hoes nemen, op het draaiplateau plaatsen en de naald op de plaat laten zakken is eveneens leuk.
Daar dienen ze toch voor ?
Aanschaffen, die platendraaier !

Morkgryner
Regular

Bericht door Morkgryner » 17 jan 2019, 09:33

Ik heb zelf ook geen platenspeler. Sinds ik thuis vertrokken ben (en dat is al meer als 10jaar geleden) heb ik geen platenspeler meer.
Maar ik heb altijd wel vinyl blijven kopen, omdat ik weet dat ik ooit (als ik er genoeg geld voor heb) nog een platenspeler aanschaf.
En tijdens dat ik dit typ komt de postbode net langs voor enkele lp's af te leveren :-).

bennybernaer
Newbie
Contacteer:

Bericht door bennybernaer » 17 jan 2019, 20:38

Bedankt iedereen!

Plaats reactie