J.J.s intro

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Jumping Jack
Super Pro

J.J.s intro

Bericht door Jumping Jack » 07 mar 2013, 11:11

Hallo,

ik ben Nick, 30 (bijna 31) jaar en woonachtig te Oost-Vlaanderen.

Ik ben geen echte verzamelaar maar wel een muziekliefhebber en audiofiel... Mijn voorkeuren gaan uit naar Jazz (bop, hard-bop, piano-trio's, CTI, ECM,...) en rock allerhande (Mark Lanegan, Nick Cave, Eels, Dire Straits, Rival Sons...). Maar ook electronica alla Amon Tobin en Guy Boratto gaan er vlot in...

Mijn stereoset is na mijn vrouw en twee kinderen mijn dierbaarste bezit ;) en bestaat uit een Naim SuperUniti (versterker en streamer), PMC Fact.8 speakers (grote transmissielijnspeakers, erg neutraal), een VPI Scout II met een Audio Technica OC9 mkIII element en een LehmannAudio Black Cube Decade phonoversterker... Alle platen (voornamelijk tweedehands) worden gewassen met een OkkiNokki vooraleer ze de draaitafel opgaan...

Ik speel geen fysieke cd's meer af maar stream alles vanop een NAS, met de Ipad browsend in mijn collectie. Cd's zijn in mijn ogen een overbodige tussenstap tussen het gebruiksgemak en kwaliteit van digitale muziek en de beleving en betrokkenheid bij een fysieke drager als vinyl...

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: J.J.s intro

Bericht door Kilroy » 07 mar 2013, 18:03

Dag J.J., welkom op dit forum...

Ik denk dat ik mag zeggen dat je uitstekend materiaal gebruikt, waarvan de meeste jaloers zullen zijn (ondergetekende incl).

Gert
Super Pro

Bericht door Gert » 07 mar 2013, 18:06

Welkom Nick !! Indrukwekkende setup daar !
Al mijn nieuwe CD's gaan ook de computer in voor het afspeelgemak. Kan alles ook via iPad of Mac streamen naar stereo of TV. Lekker lui :P

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 07 mar 2013, 19:30

welkom hier, ziet er inderdaad indrukwekkend uit die set-up. hebt ge geen fotoke :?:

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack » 07 mar 2013, 20:02

Bedankt gasten! Ik ben dan ook extreem tevreden met wat ik heb en geniet er van zo vaak ik kan...

Voor foto's verwijs ik even naar hifi.nl: http://my.hifi.nl/index.php?user=20787

Niek
Regular

Bericht door Niek » 24 mar 2013, 11:12

Jumping Jack schreef:Bedankt gasten! Ik ben dan ook extreem tevreden met wat ik heb en geniet er van zo vaak ik kan...

Voor foto's verwijs ik even naar hifi.nl: http://my.hifi.nl/index.php?user=20787
Mooi! Hier kan ik als arm luisje enkel van dromen :D

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack » 30 okt 2013, 19:48

Even een update wat mijn stereo-gerief betreft: de SuperUniti is verkocht en in de plaats daarvan is een NDX-streamer en een Supernait 2 versterker gekomen... Weer een paar stappen hoger qua muziekweergave.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 30 okt 2013, 19:52

Ik durf zelfs niet maar passeren in Merelbeke... pffff wat een installatie.... SUPER!

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack » 03 nov 2013, 11:35

Ge moet geen schrik hebben, die dingen bijten niet ;) .

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack » 24 nov 2013, 19:25

Een van de typische kenmerken van Naim is de mogelijkheid bij de meeste van hun apparaten om de prestaties op te krikken dmv een externe voeding. Nadeel: hun voedingen zijn schandalig duur (in sommige gevallen net zo duur als het apparaat zelf)...

Gelukkig zijn er ook voedingen van andere fabrikanten op de markt, zoals het Israëlische Teddy Pardo.

Ondertussen heb ik sinds anderhalve week een (tweedehandse) Teddy Pardo XPS in huis voor de NDX-streamer. Het resultaat is een toegenomen 'stage' zoals dat dan heet: een breder en dieper geluidsbeeld waarbij het lijkt alsof het podium een stuk groter is geworden en de instrumenten apart makkelijker te volgen zijn... Een mooie toevoeging dus.

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen.....”