Eduardo... blues, jazz & latin

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Eduardo
Super Pro

Eduardo... blues, jazz & latin

Bericht door Eduardo »

Ik verzamel voornamelijk albums in volgende muziekgenres :
Blues
Boogie Woogie
Soul
Funk
Zydeco
Cajun
Tex Mex
Americana/singer songwriters
Jazz (diverse stijlen, doch in mindere mate Dixieland)
Latin (Salsa, Merengue, Cumbia, Vallenato, Brazil, MPB, Bossa Nova, Forro, Sertanejo)

Mijn collectie bestaat ondertussen uit :
- 40% jazz
- 25% zwarte blues, soul, funk
- 15% blanke blues, americana, singer songwriters
- 20% latino

Mijn eerste plaat kocht ik in 1976 in Music Man Gent (de dubbele Chess Blues Masters van Little Walter), in beginperiode kocht ik hoofdzakelijk bluesplaten, sinds half jaren ’80 is er ook jazz bijgekomen en sinds half jaren ’90 ook latino muziek.

Ruw geschat bestaat mijn platencollectie uit een goede 25 lopende meter elpees, een zeer kleine hoeveelheid singles (ik ben te lui om elke 3 minuten naar mijn pickup te lopen), en ook een hoeveelheid CD’s (voornamelijk opnames sinds jaren ’90 die niet op vinyl uitgebracht werden).
Een duizendtal elpees kocht ik nieuw in periode 1976-1990… doch het overgrote deel van de collectie kocht ik tweedehands op rommelmarkten en platenbeurzen sinds begin jaren ’90 (periode dat heel wat mensen hun vinyl weg deden waren “gouden tijden” voor de platenverzamelaar).

Wij blijven nog steeds op zoek naar tweedehands platen o.a. op rommelmarkten en platenbeurzen… doch kopen zeer prijsbewust om de hobby en "verzamelverslaving" betaalbaar en leuk te houden.
Sinds kort ben ik wel in “diepe rouw” met de sluiting van Record Collector in Antwerpen (wat ik hier de laatste 20 jaar vond aan goedkope kwalitatieve elpees is niet te beschrijven… niemand zal die leemte voor mij kunnen opvullen).
Laatst gewijzigd door Eduardo op 14 okt 2013, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Re: Eduardo... blues, jazz & latin

Bericht door TKuppens25 »

Welkom! Je muziek ligt niet in mijn gerne maar ik zal eens kijken of ik nog iets in jou gerne heb liggen tussen opa's LP's, veel plezier op het forum!

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Eduardo,

Leuk om er iemand bij te hebben die wat dezelfde genres verzamelt (zelf spaar ik soul/funk/jazz/latin/brasil/afro/turks/...).
Als je dubbels hebt, laat het gerust weten!

En wat, is de Collector gesloten?!

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

Welkom!

Plaats reactie