intro

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
NYCH
Pro

Re: intro

Bericht door NYCH »

Bij nader inzien kan ik de vraag over je nieuw-zeeland reis beter hier stellen dan op de 'koopje gedaan' afdeling

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

Nieuw Zeeland was het eerste land van die andere lange trip (10maanden) die m'n vriendin & ik maakten in 2010-2011. Door de schoonheid van beide eilanden (enorme variatie in landschappen!) & gastvrijheid van de Kiwi's bleven we er 5 en halve maand vooraleer verder richting Indonesie te reizen. Het plan was om heel dee reis te fietsen (we namen onze trekkingfietsen mee naar NZ, incl. al het materiaal om onafhankelijk te reizen), maar de knieën, vermoedheid (heuvel op, heuvel af) en frustratie dat we door het reliëf in het landschap zo weinig vordering maakten, deed ons besluiten om na drie weken op de fiets een busje te kopen. Een auto kopen is trouwens super gemakkelijk daar: afspreken met eigenaars, testrit + check, naar't postkantoor, 9NZ dollar betalen, 1 formulier invullen, telefoontje met de verzekering en klaar. Op minder dan een uur kunt ge daar als niet-NZ'er officieel eigenaar zijn van een voertuig !! : )

Onze fietsen namen we in 't begin mee in ons buske, maar konden die gelukkig tijdelijk achterlaten bij familie van mijn vriendin, waar we net logeerden tijdens de grote aardbeving in februari 2011 in Christchurch. Een 'ervaring' :?

Maar het is prachtig daar! We kwamen mensen tegen die het als een "side-trip" deden van Australië, in 1 tot 2weken. Waanzin, want in 22weken (en meer dan 9000km) waren we nog niet overal geweest : )

Foto's van toen (de albums van Nieuw Zeeland staan helemaal onderaan de pagina) & nu vind je op http://www.flickr.com/photos/jorislaurie/sets/

Wanneer plan je te vertrekken? En, puur uit nieuwsgierigheid, je zegt "Azië is uitgesloten". Waarom precies? : )
Probeer zeker genoeg tijd te nemen om beide eilanden te ontdekken. Het visum van 3 maanden dat je bij aankomst krijgt kan je makkelijk verlengen. Hoewel 3 maanden ook al een heel mooi begin is!

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack »

Schitterende foto's en de experience of life time volgens mij!

NYCH
Pro

Bericht door NYCH »

JRS schreef:Nieuw Zeeland was het eerste land van die andere lange trip (10maanden) die m'n vriendin & ik maakten in 2010-2011. Door de schoonheid van beide eilanden (enorme variatie in landschappen!) & gastvrijheid van de Kiwi's bleven we er 5 en halve maand vooraleer verder richting Indonesie te reizen. Het plan was om heel dee reis te fietsen (we namen onze trekkingfietsen mee naar NZ, incl. al het materiaal om onafhankelijk te reizen), maar de knieën, vermoedheid (heuvel op, heuvel af) en frustratie dat we door het reliëf in het landschap zo weinig vordering maakten, deed ons besluiten om na drie weken op de fiets een busje te kopen. Een auto kopen is trouwens super gemakkelijk daar: afspreken met eigenaars, testrit + check, naar't postkantoor, 9NZ dollar betalen, 1 formulier invullen, telefoontje met de verzekering en klaar. Op minder dan een uur kunt ge daar als niet-NZ'er officieel eigenaar zijn van een voertuig !! : )

Onze fietsen namen we in 't begin mee in ons buske, maar konden die gelukkig tijdelijk achterlaten bij familie van mijn vriendin, waar we net logeerden tijdens de grote aardbeving in februari 2011 in Christchurch. Een 'ervaring' :?

Maar het is prachtig daar! We kwamen mensen tegen die het als een "side-trip" deden van Australië, in 1 tot 2weken. Waanzin, want in 22weken (en meer dan 9000km) waren we nog niet overal geweest : )

Foto's van toen (de albums van Nieuw Zeeland staan helemaal onderaan de pagina) & nu vind je op http://www.flickr.com/photos/jorislaurie/sets/

Wanneer plan je te vertrekken? En, puur uit nieuwsgierigheid, je zegt "Azië is uitgesloten". Waarom precies? : )
Probeer zeker genoeg tijd te nemen om beide eilanden te ontdekken. Het visum van 3 maanden dat je bij aankomst krijgt kan je makkelijk verlengen. Hoewel 3 maanden ook al een heel mooi begin is!

Volgend jaar Juli of Augustus ( mss later, afhankelijk van wanneer thesis 'verdedigen' valt, weet ik pas in oktober ofzo..)
Goh omdat Azië me eigenlijk nooit écht heeft aangesproken en ik droom al veel langer van eerst andere delen van de wereld te zien. Mijn voorkeur gaat : 1 Canada 2 Verenigde staten ( maar dan echt een jaar of meer en daar zelf werken..) 3 Nieuw-Zeeland en 4 Australië. (wss zijn dat sowieso een van de populairdere bij iedereen)

Plaats reactie