Nieuw ....

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Flopke
Regular

Nieuw ....

Bericht door Flopke »

Hallo medeverslaafden .....
Ik ben een tijdje geleden ook gebeten door het vinylvirus,
Al een tijdje aan het neuzen en bijleren o.a op dit forum.
Ik ben ongeveer eind februari begonnen met vinyl kopen en bezit nu een plaat of 170 :P
Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar jazz waar ik nu een paar mooie platen in bezit heb via een
muziekleraar uit het Brugse. Een man met enorme passie voor muziek die hij me volledig mee besmet heeft .
Ook Neil young, Tom Waits,Tindersticks,Jimi Hendrix zijn mijn favorieten,maar ...!.! Die prijzen van die Lp's :o
Weet iemand waar je die platen betaalbaar zijn ? Heb al een paar dingen besteld via discogs en tweedehands maar vooral van Neil Young kom je altijd dezelfde dingen tegen,vanaf je iets zeldzamers tegenkomt is het 30euro en meer .
Geven jullie dat voor een plaat als je ziet staan voor een album 70 a 80 € ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Nieuw ....

Bericht door Kilroy »

Welkom op het forum!

Wat betreft de prijzen van de platen... tja, vinyl is echt wel in en de een plaat wordt al meer gezocht dan de andere (en daarom is die ene nu ook niet altijd beter dan die andere).

Ik denk dat het vooral belangrijk is om niet te snel alles te willen hebben. Op rommelmarkten kun je soms nog wel eens koopjes doen, net zoals in de kringloopwinkels.

Sommige forumleden verkopen soms wel exemplaren die ze dubbel hebben en meestal zijn de prijzen dan ook wel eerlijker dan op sommige verkoopssites. En dan is er natuurlijk ook nog onze platenbeurs op 19 oktober in Assenede!

Het blijft m.i. vooral een kwestie van geduld én soms een beetje geluk hebben, en daarover lees je regelmatig het één en ander in de rubriek "wat heb je als laatste gekocht"....

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

Welkom en veel plezier hier!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

welkom hier flopke, je bent alvast gebeten door een goede microob :lol:

wat betreft de prijzen, die kunnen soms de pan uitswingen, belangrijk is dat je geduld hebt, gewoon blijven rondsnuffelen en niet direct bij de eerste handelaar kopen, na verloop van tijd krijg je een besef van een realistiche prijs voor bepaalde platen.
Zoals killroy zegt kan je betere koopjes vinden bij andere verzamelaars (of semi -handelaars zoals wij die wel eens noemen).Die vind je soms op rommelmarkten of kleinere platenbeurzen zoals die van ons eigen forum hier, ikzelf sta er ook
1x per jaar , om mijn dubbels van de hand te doen.

Op de vraag of we soms veel geld geven aan een plaat kan ik je zeggen, in mijn geval ja. het gebeurd dat ik 50 of meer geef voor een plaat, meestal zijn dit wel zeldzame dingen waar ik al jaren naar zoek.

nog veel plezier hier en als je vragen hebt shoot...heb je iets leuk gevonden of meegemaakt laat maar weten

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 »

Welkom!
Net zoals mij zal je hier zo goed als alles kunnen leren van de getrainde vinyljagers! Ik leer hier elke week nog wel iets bij!
Veel plezier op het forum!!

Tom

Plaats reactie