Nieuw lid....

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Deliroin
Newbie

Nieuw lid....

Bericht door Deliroin »

Ik ben Frank en in 2011 heb ik de LP opnieuw uitgevonden..... door mijn oude "kleine" verzameling van zo'n 100 LP's van zolder te halen en weer te gaan draaien met mij oude direct drive Sansui 525 platenspeler. Mijn smaak is zeer breed, van klassiek, Flamenco gitaar tot moderne jazz, maar ik weet stevige blues-rock en prog of psy rock ook te waarderen (Miles Davis, Jan Akkerman, Ten Years After, Gentle Giant, Led Zeppelin, Black Sabbath, Doors, Frank Zappa, Kraftwerk, Pink Floyd, Genesis, E.L.P., Jethro Tull, Saga, Booker T., Grand Funk Railroad, Little Feat, Av eridge White band, B.T.O. en vele anderen).
Omdat ik inmiddels over een vele malen betere geluidsinstallatie beschik, klinkt het vinyl allemaal veel beter en hoor ik meer details dan vroeger, ook al is mijn gehoor er niet beter op geworden. Dit heeft mijn enthousiasme voor vinyl doen opleven en inmiddels via kennissen en rommelmarkten en kringloop aankopen is mijn verzameling uitgegroeid tot zo'n 10.000 LP's en 3000 singles. Ook beschik ik over vele backup platenspelers van divers kaliber, zodat ik niet meer zonder hoef te zitten. Mijn verzameling wordt zo langzaam aan beter en completer, maar het categoriseren, schoonmaken en beluisteren neemt gigantisch veel tijd in beslag, wat mijn partner niet altijd even leuk vindt. Uiteindelijk wil ik dubbele LP's weer van de hand doen om mijn hobby betaalbaar en ruimtelijk haalbaar te houden, hopelijk al snel.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Nieuw lid....

Bericht door Kilroy »

Dag Deliroin

Welkom op het forum! Leuk er opnieuw iemand bij te hebben met een heel brede muzieksmaak.

Aan de hand van uw berichtje heb ik uiteraard enkele vragen:
- welke set-up gebruik je momenteel (een foto is héél leuk, ook voor de andere leden)?
- wat gebruik je voor het reinigen van de platen?

en als je dubbele platen wil verkopen.... dat kan gerust op het forum of op onze platenbeurs in Assenede (19-10-2014). Indien je een standplaats zou willen moet je maar een mailtje of PM sturen, ik heb nog een beetje ruimte over...

Je kunt op de beurs trouwens de okki-nokki platenreiniger kopen en krijgt een korting van 10%!

Grtz en veel succes, Ivan

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 »

Welkom! Al een ervaren verzamelaar, en toch ben ik ervan overtuigd dat hier NOG MEER te leren valt! Veel plezier op het forum!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

welkom hier, de juiste man op de juiste plaats percies ;)
in 2011 begonnen met 100 lp en nu 10.000 , jij bent goed bezig ik dacht dat ik er veel kocht :D , afin nog veel plezier hier, denk dat we nog veel kunnen leren van elkaar

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

Welkom!

Deliroin
Newbie

Bericht door Deliroin »

Deliroin schreef:Ik ben Frank en in 2011 heb ik de LP opnieuw uitgevonden..... door mijn oude "kleine" verzameling van zo'n 100 LP's van zolder te halen en weer te gaan draaien met mij oude direct drive Sansui 525 platenspeler. Mijn smaak is zeer breed, van klassiek, Flamenco gitaar tot moderne jazz, maar ik weet stevige blues-rock en prog of psy rock ook te waarderen (Miles Davis, Jan Akkerman, Ten Years After, Gentle Giant, Led Zeppelin, Black Sabbath, Doors, Frank Zappa, Kraftwerk, Pink Floyd, Genesis, E.L.P., Jethro Tull, Saga, Booker T., Grand Funk Railroad, Little Feat, Av eridge White band, B.T.O. en vele anderen).
Omdat ik inmiddels over een vele malen betere geluidsinstallatie beschik, klinkt het vinyl allemaal veel beter en hoor ik meer details dan vroeger, ook al is mijn gehoor er niet beter op geworden. Dit heeft mijn enthousiasme voor vinyl doen opleven en inmiddels via kennissen en rommelmarkten en kringloop aankopen is mijn verzameling uitgegroeid tot zo'n 10.000 LP's en 3000 singles. Ook beschik ik over vele backup platenspelers van divers kaliber, zodat ik niet meer zonder hoef te zitten. Mijn verzameling wordt zo langzaam aan beter en completer, maar het categoriseren, schoonmaken en beluisteren neemt gigantisch veel tijd in beslag, wat mijn partner niet altijd even leuk vindt. Uiteindelijk wil ik dubbele LP's weer van de hand doen om mijn hobby betaalbaar en ruimtelijk haalbaar te houden, hopelijk al snel.
Dag allemaal,
ik ben al bezig met mijn foto presentatie, maar dat laat nog even op zich wachten.
Mijn verzameling is inderdaad explosief aangegroeid, maar voornamelijk door gratis verkrijging van vrienden en kennissen en aanschaf kringloop winkels.
Echter mijn budget is volledig opgesoupeerd en mijn verzameling zal verder geoptimaliseerd moeten worden door ruilen en verkoop van "onnodig bezit", ik overweeg de aangeboden beursstand, maar moet dan nog wat verder op orde zijn en weet niet of dit op tijd gaat lukken.
Mijn huidig reinigingsprocedure voor LP en CD leg ik uit onder de desbetreffende subtabs van: 'ONDERHOUD VAN VINYL & CD".

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack »

Welkom! Al de onnodige jazz mag gerust naar hier komen :D .

Plaats reactie