Even voorstellen misschien ... wel Ik komt uit de omgeving van de Prins van het Vlaamse lied ... Ertvelde dus. Eigenlijk had ik tot 3 weken terug geen enkele vinyl plaat in huis, en zelfs CD's werden al jaren niet meer gekocht. Ja, zo ben digital gast ... nen geek ... of ben tech expert ... noem het zoals je wil.
Een paar dagen terug (rond kerstmis) is mijn vader overleden. Tot mijn grote verbazing heeft die een grote verzameling aan LP's en Singles staan. Niemand weet echt hoe hij er aan komt, of zelfs wat er allemaal tussen zit. Met een grote verzameling bedoel ik echt wel een redelijk grote verzameling (naar mijn norman). Ik schat 1000+ LP's en 3000 misschien zelfs 5000 singles, al kan ik dat laatste moeilijk inschatten.
Gezien niemand weet wat er allemaal tussen zit, en veel ook door de jaren heen stof aan het vangen was, hadden mijn broers besloten om alles weg te gooien. Ik kon het niet over mijn hart krijgen en ben gestart met het inventariseren, sorteren, ... Ondertussen zijn 400 LP's geïnventariseerd (ik heb er zeker nog zoveel te gaan). Het Vlaamse lied is goed vertegenwoordigd met LP's uit de laten jaren 60 en de jaren 70. Veel verzamelaars, een reeks accordeon muziek en hammond orgel stuff, wat klassiek, ook wat andere stuff. Een aantal in echt wel sublieme staat, een aantal andere minder. Goed ... te veel om op te noemen ... en toch ga ik alles inventariseren

Een platendraaier heb ik niet in huis, en dacht om er eentje aan te schaffen. Eventueel iets met USB zodat ik van een aantal zaken een digitaal exemplaar op mijn Mac kan hebben. Nog geen idee wat ik best zou aanschaffen, maar deze week wel staan twijfelen bij het Medion exemplaar in den Aldi. Ja, ... ik weet het ... ik ken er niets van

Voila ... mijn introductie. Zoals je ziet, niet de gemiddelde Vinyl expert / verzamelaar, maar in een klap toch in het bezig van een redelijke collectie (als staat nog niet alles bij mij thuis). Hints, tips, suggesties zijn altijd welkom ... want van 100 LP's die ik in handen had kan ik nergens nog iets online terug vinden. Ook niet op Discogs waar ik mijn verzameling aan het inbrengen ben.
Groeten,
Stefaan