Even voorstellen

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
monojojo51?
Newbie

Even voorstellen

Bericht door monojojo51? » 09 apr 2015, 21:57

HOI : Ik ben nieuw op dit forum en naast eigenaar van een Amerikaanse oldtimer nl. een Oldsmobile super -88 uit 1952 ben ik ook in het bezit van ongeveer 2000 langspeel platen .
Lange tijd niets mee gedaan maar nu ik de verzameling van mijn oom heb overgenomen ben ik me weer wat gaan bezig houden met mijn verzameling.
Nu zou ik ook graag willen weten of er goede boekwerken in het Nederlands zijn waar de waardevolle platen met releasenummers
en globale prijzen in staan.
Dan zou ik dat graag horen. Bij voorbaat alvast bedankt. John.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Kilroy » 10 apr 2015, 06:23

Dag John,

welkom op het forum en leuk dat je de verzameldraad opnieuw hebt opgenomen!

Wat betreft dat naslagwerk.... er bestaan wel dergelijke catalogi, met een duidelijke prijsaanduiding (o.a. Britse en Duitse), maar staar je dan niet blind op de prijzen die daar vermeld worden. De waarde van een plaat hangt voor een groot deel af van de staat van plaat en hoes en de prijzen die daar vermeld worden slaan dan ook op MINT / MINT, wat wil zeggen dat zowel plaat als hoes in absolute nieuwstaat zijn....

Ik zou eerder verwijzen naar DISCOGS, waar je een waardebepaling krijgt van de platen (die je ook met een stevige korrel zout moet nemen en dan zeker wat betreft de vraagprijzen), maar waar je ook uw verzameling kunt inbrengen in een database.

Voor echte verzamelobjecten kun je eens kijken op POPSIKE, waar de verkoopprijzen op ebay van collectoritems worden bijgehouden. Let op, want je kunt dit ook manipuleren als verkoper....

Er is dus geen echte oplossing... maar het belangrijkste is plezier te hebben aan het verzamelen en beluisteren van de platen!

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 10 apr 2015, 06:56

Welkom! Mooie auto heb je daar...!!

En met het boekwerk... Ik zou ook eerder verwijzen naar de sites ;)

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 10 apr 2015, 16:10

welkom hier , ik sluit me aan bij bovenvermelde.
welke genres verzamel je / heb je, wil je ,

monojojo51?
Newbie

Bericht door monojojo51? » 13 apr 2015, 14:26

roefke schreef:welkom hier , ik sluit me aan bij bovenvermelde.
welke genres verzamel je / heb je, wil je ,
HOI : Ik heb vooral : Country - Rock and Roll -Engelse pop zoals : Cliff Richard- Beatles -Rolling Stones en Nederlandse Pop enz. Groet John.

Plaats reactie