2 K vinyl

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Plankenkoorts
Newbie

2 K vinyl

Bericht door Plankenkoorts » 16 aug 2015, 14:19

Hallo hier , vroeger discobar gehad ca '76 - '80. Uren, dagen ,weken ,maanden ,etc ben ik bezig met de plaatjes na te zien.
Omgeving Herentals woon ik en daarom zit er veel van NL bij met hun taks.
Maar de laatste plaatjes zijn de moeilijkste ; schimmel en onvindbaar bij Google.
Ik heb een Watssound PU occas gekocht om de vinyl digitaal te bewaren. Reinigen vmet Dreft en azijn gaat goed. ClickRepair (demo) doet ook wat.
En ik heb nog veel vragen.....

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: 2 K vinyl

Bericht door Kilroy » 16 aug 2015, 15:36

Ik denk dat er betere producten bestaan dan dreft & azijn!

Probeer dit eens:

Meng 1 liter, vetvrije, industriële alcohol (verkrijgbaar in de professionele verfwinkel) en 2 liter gedestilleerd water in een plastic container. Goed schudden. Voeg er een aantal druppels Dreft afwasmiddel aan toe. Begin met vier druppels. Dan weer goed schudden. Als het mengsel na het schudden niet schuimt dan nog een paar druppels erbij doen. Weer schudden. En weer wat druppels. Totdat het mengsel slechts kortstondig schuimt. De schuimkraag moet snel verdwenen zijn. Of vraag in de fotowinkel naar een oppervlakte-ontspanner voor vloeistoffen.

Is zeker minder schadelijk en zal een goed resultaat opleveren! Het kan ook geen kwaad om de platen eventjes te laten 'inweken', maar let er op dat de papieren labels niet vochtig mogen worden!

Plankenkoorts
Newbie

Bericht door Plankenkoorts » 16 aug 2015, 18:00

Direct heb ik hier al 2 reuzentips voor mijn vinyl en hoezen. Mijn dank .
Meteen ook eens een vraag over een onvindbare zanger plaatsen. Die Billboard staat vol van die onbekende artiesten. Er zit wel een zoekfunctie bij maar dan nog.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 16 aug 2015, 18:07

Laat maar komen!

Plankenkoorts
Newbie

Bericht door Plankenkoorts » 16 aug 2015, 22:26

Jan Van Den Fonteyne - Joris ,video heb ik op YT gezet . Je vindt wel naamgenoten maar die gast bestaat niet . Er staat wel SABAM op zijn plaatje.
Of was dat toen nog met een Bic geschreven ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 17 aug 2015, 06:31

Bedoel je dit nummer?
hier ga je waarschijnlijk nog meer kunnen terugvinden! Alleen voorzichtig zijn met de waarde die daar aan de platen wordt gegeven, die zijn soms nogal hoog gegrepen!

Plaats reactie