nieuw

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Tinem
Newbie

nieuw

Bericht door Tinem » 04 okt 2015, 21:01

Hallo

Ik probeer de lp's van een onlangs overleden vriend te catalogiseren (vooral metal en rock) om eventueel te verkopen.
Als het oplijsten wat lukt, waag ik mij misschien ook aan de enorme techno collectie lp's van mn vriend...
Weten jullie goede sites hiervoor? Ik ben een luisteraar zelf, maar niet gewoon om op te lijsten, waarde, verkopen....
Grtz T

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: nieuw

Bericht door Kilroy » 05 okt 2015, 06:45

Dag T.

Welkom op het forum! Eigenlijk een jammerlijke opgave waar je voor staat gezien de omstandigheden waardoor je in het bezit bent gekomen van de platen.
Ik zou me eerste eens bezinnen of er geen platen zijn die ik zelf zou willen houden.... en de rest dan verkopen om eventueel deze verzameling verder uit te bouwen.....
In uw geval zou ik gebruik maken van de (gratis) database van discogs. Het grootste deel van de platen zal waarschijnlijk reeds in discogs te vinden zijn, waardoor je enkel de knop "toevoegen aan mijn verzameling" moet klikken. Je moet dan enkel de platen die nog niet in deze database zitten toevoegen.
Discogs is daarnaast ook een platform waar je platen kunt verkopen.... 2 vliegen in één slag dus!

Veel succes met het inventariseren!

Nog een tip: wees kritisch bij het beoordelen van de staat van de plaat en van de hoes !!!!
HIER heb je daarover een woordje uitleg (in het Engels).

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 05 okt 2015, 17:33

welkom hier, ik sluit mij bij killroy aan, discogs is hier voor het beste geschikt, mijn verzameling staat er ook op.

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 05 okt 2015, 18:04

Welkom! Inderdaad Discogs, de makkelijkste en goedkoopste manier ;) Als je de waarde van de platen wil weten, dan altijd even opletten met Discogs... Staat ooit wat hoger in prijs dan de echte waarde is, maar uiteindelijk... Is het waard wat de gek er voor geeft he! ;)

Tinem
Newbie

Bericht door Tinem » 06 okt 2015, 16:06

Bedankt voor de tips!
Ben begonnen op Discogs en zal eventjes zoet zijn... Wel nog steeds aan het twijfelen of ik ze hou of verkoop ;)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 06 okt 2015, 16:17

Veel succes in ieder geval!

Plaats reactie