nieuw hier

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
mawoesty
Newbie

nieuw hier

Bericht door mawoesty » 26 sep 2016, 00:10

Hallo iedereen,

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Maxim, 24 jaar en student in Gent. Sinds kort heb ik een platenspeler: JB Systems Q1 USB. Ik heb al twee platen van mijn ouders gekregen: The Doors - L.A.Woman & Johnny Cash - Man in Black, live in Denmark 1971. Mijn favoriete genres zijn: blues, rock en rock&roll. Ik speel ook sinds een aantal jaar gitaar.

Ik heb een vraagje over de setup van mijn platenspeler en vind niet meteen het juiste topic.. Als jullie weten waar het wel past, hoor ik het graag. Ik heb dus nog geen ervaring met de setup van platenspelers. Ik snap dat ik de toonarm moet laten 'zweven', op nul zetten en daarna achteraan het gewicht instellen. Ik heb echter geen idee op hoeveel ik dit gewicht moet instellen. In de handleiding van de platenspeler staat cartrigde weight range: 3,5g tot 8,5g en antiskate range: 0 tot 7. Daar geraak ik niet veel wijzer uit..
Een link naar de handleiding: http://www.beglec.com/manuals/352.pdf

Muzikale groeten en alvast dank!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door Kilroy » 26 sep 2016, 07:48

Dag Maxim,

Welkom op het forum! De twee platen die je reeds hebt zijn zeker de moeite waard, alvast een héél goede start!

Nu, wat betreft de naalddruk, deze is afhankelijk van het element zelf. In dit geval zou ik zelf niet meer dan 3 gram nemen. Andere forumgebruikers hebben mogelijk een andere mening?

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 26 sep 2016, 16:46

mawoesty schreef:Hallo iedereen,