Niek

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Niek
Regular

Niek

Bericht door Niek »

Hoi allemaal!

Ik ben Niek, 25 en afkomstig uit Sint-Truiden.
Ben al een paar jaar muziek aan het verzamelen, zowel op cd als op vinyl. Al is vinyl een eerder recente ontdekking, aangezien ik eigenlijk grootgebracht ben met cd's (ouders draaiden toen al lang geen platen meer) begin jaren '90. Ondertussen erachter gekomen dat sommige pareltjes (kleinkunst, jazz, Belgische punk/new-wave, ...) nooit op cd zijn uitgekomen en dus besloten om ook vinyl aan mijn collectie toe te voegen.

Vooral post-punk, new wave, rock, jazz en kleinkunst zijn zo de genres waarin ik geïnteresseerd ben. Nu ja...tegen een goed metalalbum of een fantastische popplaat zeg ik natuurlijk ook geen nee. Je ziet, het is nogal breed. En gezien het feit dat ik nog redelijk jong ben, leer ik nog elke dag pareltjes kennen. Helaas kan mijn portefeuille mijn grillen niet altijd volgen... :D

Heb al heel wat Engelstalige groepen gezien, zoals de Vinyl Community op Facebook en YouTube, maar voorlopig nog niets Nederlandstalig.
Fijn dus dat forum opgestart is! Ik kom hier zeker regelmatig een kijkje brengen!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Niek

Bericht door Kilroy »

Dag Niek, welkom op dit forum!

Het is juist dat her verzamelen van vinyl niet altijd de goedkoopste hobby is. Als je echter je tijd neemt om je verzameling op te bouwen, en regelmatig rommelmarkten en zo bezoekt hoeft het niet altijd heel duur te zijn... Niettegenstaande het wel heel wat moeilijker is geworden om nog materiaal te vinden, is het toch nog steeds niet onmogelijk om platen te kopen voor "een prikje".
Vandaag heb ik trouwens op een klein rommelmarktje nog wat leuks gevonden:

-7" The Serious Five (Franky & Francine / I'm the man) op Red Alert, labelnummer R 95.1 in mint conditie
-7" Seahawk (Rock & Roll Lady / What's Wrong) op GIP, labelnummer 3.034 in zeer goede staat
-LP Triumvirat (Illusions On A Double Dimple) op EMI/Harvest, labelnummer 1C062 29491 (eerste, Duitse persing)

Beste leuke platen... en ik betaalde 1,50 euro (zonder afbieden) voor de 3 stuks... dus duur moet het echt niet altijd zijn hé!

Veel plezier op dit forum én met uw zoektocht naar goede muziek!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

welkom niek.

inderdaad ik vond ook dat er nood was aan een nederlandstalig forum, dus laten we er allen samen aan werken.
onze smaken lijken wel wat op elkaar, ik verzamel ook al lang wave en punk., en inderdaad die prijzen kunne soms hoog oplopen.
maar laat je zeker niet opjagen, rustig blijven zoeken en regelmatig zul je nog wel iets vinden voor een prikje.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Niek,

Misschien heb je het al gezien, maar er staan enkele leuke platen te koop / te ruilen op
viewtopic.php?f=26&t=98

ErikM
Newbie

Bericht door ErikM »

Mooie koopjes Killroy, alleen al voor die schitterende plaat van Triumvirat zou ik makkelijk 10 euro over hebben. Heb wel meer albums van die Duitse progrockers in mijn bezit. Waren zo'n beetje de Duitse Emerson Lake & Palmer. Rond de tijd dat punk en new wave doorbraak werden ze commerciëler en ook direct minder interessant. Ik verzamel zelf wel géén vinyl meer ... want mij platenrekken zijn vol sedert begin jaren negentig. Sinds de overstap naar cd's moet ik bekennen nog maar héél weinig vinyl te spelen. Zelfs cd's komen er nu nog amper aan te pas. Ja hoor, het mp3-tijdperk is mij niet ontsnapt. Maar dat is vooral om professionele redenen. Als radio-maker en webmaster bij www.rockfmonline.be kan je géén vinyl of cd's gebruiken, uitsluitend MP3's maken er de dienst uit. Maar ik koester nog wel mijn mooie verzameling vinyl met als uitschieters die fantastische hoezen uit de progressieve rockscene. Ik denk daarbij aan albums van o.a. Greenslade, Horslips, ELP, Tangerine Dream, ....

vinyljunkie13
Newbie

Bericht door vinyljunkie13 »

hey welkom Niek

altijd leuk als er vinyllovers bijkomen he:-)

Plaats reactie