Audio Linear

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Yves
Newbie

Audio Linear

Bericht door Yves » 28 mar 2017, 15:36

Hoi hoi,
Recentelijk bij ons thuis een platenspeler Audio Linear gevonden. Model TD4001. Maar jammer genoeg niet meer compleet. De toonarm lijkt door de Hulk onder te zijn genomen en ik weet dus niet wat er allemaal 'missing' is. Er lijkt een soort contergewichtje bij te zitten dat aan een nylondraadje hangt, maar waar moet dit dan hangen? Er lijken ook zaken afgebroken te zijn. Heeft er iemand een idee waar ik zo'n toonarm kan vinden? Of een werkend voorbeeld misschien? Misschien 'gewoon' een andere toonarm op zetten? Heeft er iemand ervaring met dit soort platenspeler?
Alvast tot mails,
Vinylgroeten,
Yves

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Audio Linear

Bericht door Kilroy » 28 mar 2017, 16:14

Dag Yves,

Welkom op het forum!

Wel een bijzondere vondst heb je gedaan, jammer uiteraard van de beschadigingen, maar vermoedelijk wel de moeite om te laten herstellen.

Afbeelding

Is het mogelijk om enkele foto's te plaatsen (of mij door te sturen). Zeker ook foto's van de schade. Ik kijk eens rond waar je best kan geholpen worden. Ik zou dan ook willen weten uit welke regio jij bent....

Wat betreft het gewichtje: bovenop de toonarm zou een staafje moeten zitten, van ca 1 a 2 mm dik. In dit staafje zitten enkele gleufjes. Daarin moet je het oogje van het draadje waaraan het gewichtje hangt haken. Het draadje gaat dan verder over het geplooide haakje links van de toonarm (je kan dit echter niet "zomaar" ergens hangen omdat dit gewichtje zorgt voor één van de afregelingen van de toonarm / naald) . Aangezien er een nieuwe toonarm zal moeten geplaatst worden heeft verdere uitleg m.i. momenteel niet veel zin... Zorg er voor dat je geen onderdelen verliest want soms is het echt wel zoekwerk om nog onderdelen te vinden!

Yves
Newbie

Bericht door Yves » 02 apr 2017, 20:46

Ja, zoals die platenspeler er nu bij staat lijkt het meer op een 'barnfind'... maar ik stuur wel enkele foto's door zodra ie thuis is. Kan nog wel eventjes duren. En ik zit ergens in regio Turnhout (B). Alvast tot laters en dank voor je info.

JB 007
Regular

Bericht door JB 007 » 05 apr 2017, 14:12

Indien de toonarm lijkt op deze van de foto is het in ieder geval één van SME.
Onderdelen zijn zeker nog verkrijgbaar.
Heeft de arm een harde stomp gekregen is het beter om een andere te monteren.
Wat rondneuzen op internet en dezelfde zal nog te vinden zijn in 2e hands, is echter nogal prijzig.

Plaats reactie