Reacties gezocht. Zoon (12) maakt werkstuk over vinyl.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Plaats reactie
Mascha
Newbie

Reacties gezocht. Zoon (12) maakt werkstuk over vinyl.

Bericht door Mascha » 28 mar 2017, 21:56

Beste Vinyl liefhebbers,

Ik heb onlangs mijn platenspeler weer in ere herstelt (old school hiphop liefhebster). Mijn zoon van 12 (groep 8) kon niet geloven dat er muziek uit kwam (net zo magisch moment als toen hij met een antenne radiostations kon 'opzoeken' in de lucht) en wilde graag weten hoe dit precies werkte. Het onderwerp voor zijn werkstuk was geboren. Ondertussen is hij na veel research (oa een bezoek aan Records Industry in Haarlem) druk bezig met schrijven. Maar nu wil hij graag aan een aantal vinyl verzamelaars/liefhebbers vragen waar de liefde voor vinyl vandaan komt en dat zich uit. Hij is zelf van de digitale bestanden generatie en mixt er op los op zijn computer. Platen, hoezen en cd's zijn hem vreemd (ondanks zijn moeder...). Het zou fijn zijn als hij een paar reacties in zijn werkstuk mag verwerken. Alvast dank.

Mascha
Laatst gewijzigd door Mascha op 29 mar 2017, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Mascha
Newbie

Re: Reacties gezocht. Zoon (12) maakt werkstuk over vinyl.

Bericht door Mascha » 29 mar 2017, 07:48

Ik doe een voorzetje:

Ik (Mascha, moeder van de werkstuk maker) houd van vinyl omdat het me terug brengt naar mijn jeugd. De klank is niet ‘perfect’ zoals de cd of digitale bestanden. Ik houd van imperfectie. Als ik naar bepaalde hiphop luister uit die tijd (jaren 80) herleef ik mijn woede en het onbegrepen voelen als puber. Ik zie nu de schoonheid van die gevoelens destijds en zie mijn zoon nu hetzelfde doen als puber (met digitale bestanden). Muziek dmv vinyl was mijn ‘vriend’ waar ik altijd op terug kon vallen en mij niet tegensprak. Het ritueel van een plaat opzetten vind ik mooi, je moet geduldig zijn en een fijne motoriek hebben. De beperktheid van het aantal minuten op een LP dicteert de artiest keuzes te maken en een verhaal te vertellen dmv de volgorde van de plaat. Dit is waarom ik naast digitale bestanden (ik omarm ook het nu) mijn lp’s trouw blijf. Het kan naast elkaar bestaan. Wat is muziek toch een mooie vorm om gevoelens te uiten en te beleven. Ik barst trouwens ook vaak in keihard lachen uit als ik bepaalde oude platenhoezen zie in kringloopwinkels. Daar is daadwerkelijk over vergaderd denk ik dan (als ik iemand met een enorme snor en pijp in zijn mond zwoel de camera in zie kijken…).

Hebben jullie een beeld van waar we naar op zoek zijn? Wij horen graag jullie persoonlijke ervaringen.

Dank en groet,

Mascha

PS ik post names mijn zoon Kick aangezien hij volgend jaar pas ‘vrij’ de digitale wereld in mag van mij, eerst samen verkennen...

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 29 mar 2017, 17:13

Done via mail !!!

Mascha
Newbie

Bericht door Mascha » 30 mar 2017, 19:42

Dank, het werkstuk is af. Weer een mooie ervaring rijker. Dank voor diegene die daar aan hebben bijgedragen.

Mascha& Kick

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen.....”