Review Grande Royale - Breaking News

Hier kun je uw favoriete cd's, platen bespreken...

Review Grande Royale - Breaking News

Berichtdoor TKuppens25 » 25 Aug 2017, 19:03

Artiest: Grande Royale

Album: Breaking News

Genre: Rock 'n' Roll

Label: The Sign Records

Grand Royale, dat in Zweden zijn high-energy rock ‘n’ roll roots heeft, is met Breaking News toe aan zijn derde album. Breaking News is de opvolger van No Fuss – A Piece By Resolute Men. Benieuwd wat ze met hun nieuwste cd te brengen hebben!

De cd begint stevig met Know It All, een energieke rocker, met een absolute meezinger van een refrein! Know It All gaat het bij jong en oud goed doen vanwege zijn aanstekelijkheid en zijn overduidelijke klassieke rock ‘n’ roll roots. De keuze om met dit nummer de cd te openen is zeker niet onverstandig aangezien het je overwelmd met luistergenot.

Het titelnummer, rara, Breaking News is een zeer degelijke rocksong. Energieke, aanstekelijke muziek, fantastisch samenspel tussen de bandleden en een funky touch van de gitaar. Ook het drumwerk is op z’n minst interessant te noemen.

R’N’R Business is een nummer dat heel klassiek begint, en meteen de goede oude rock ‘n’ roll vibe aan het nummer geeft. Qua opbouw volgt het ook deze lijn, maar dan met hier en daar een modernere touch.

I’m On The Loose is een prachtig nummer waarin een orgel voor extra ondersteuning zorgt. Subtiel, maar hoorbaar. Of het een echte meerwaarde biedt zullen de meningen waarschijnlijk over verschillen, maar storen doet het zeker niet.

Echte vernieuwing hebben we op dit album niet gekregen. Wat we wel hebben is een kei van een cd met absolute toppers van songs en een band die speelt op niveau van de grote namen in de 70’s en 80’s. Ook is de positie van de basgitaar op dit album noemenswaardig. Overal duidelijk hoorbaar, een drager en versterker van het gevoel dat op de cd opgewekt wordt.

Tracklist:

1 Know It All
2 Brake Light
3 Devil's Place
4 Breaking News
5 Live With Your Lie
6 Daily Illustration
7 Breaking News
8 One Second
9 R'N'R Business
10 I'm On The Loose

Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Re: Review Grande Royale - Breaking News

Berichtdoor BlackMonk » 04 Sep 2017, 15:10

Afbeelding(<klik!)

De 3de symfonie van Henryk Górecki stamt uit de laatromantiek, maar zelfs mensen die niet echt van klassiek houden vinden dit prachtige muziek. Het is heel langzaam maar buitengewoon betoverend en de uitvoering is echt subliem. Zéér warm aanbevolen.
Gebruikers-avatar
BlackMonk
Newbie

Re: Review Grande Royale - Breaking News

Berichtdoor Kilroy » 04 Sep 2017, 15:53

BlackMonk schreef:De 3de symfonie van Henryk Górecki stamt uit de laatromantiek, maar zelfs mensen die niet echt van klassiek houden vinden dit prachtige muziek. Het is heel langzaam maar buitengewoon betoverend en de uitvoering is echt subliem. Zéér warm aanbevolen.

Dergelijke tips zijn erg welkom, ik ken niet van klassieke muziek en zo kan ik mijn grenzen nog wat verleggen!!!!
De muziek is trouwens ook verkrijgbaar op LP (enkel uitgebracht in USA), maar ik heb ondertussen een exemplaar gevonden in UK!

Ik heb dan ook een 'alternatieve' versie gevonden "Colin Stetson ‎– Sorrow (A Reimagining Of Gorecki's 3rd Symphony)" op vinyl en ook die toegevoegd aan de verzameling!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Terug naar Bespreek een plaat of cd