Rodrigo y Gabriela - Mettavolution

Hier kun je uw favoriete cd's, platen bespreken...
Plaats reactie
BlackMonk
Regular

Rodrigo y Gabriela - Mettavolution

Bericht door BlackMonk » 30 apr 2019, 21:35

Ik heb me helaas nog maar eens laten beetnemen.
Afbeelding(<klik!)
Weergaloze reviews van het nieuwe album 'Mettavolution' van Rodrigo y Gabriela, maar ik moet concluderen dat die reviewers watten in hun oren moeten hebben.
Zo ziet de titeltrack eruit in Audacity:
Afbeelding

Dat rood is allemaal zware oversturing met zware vervorming. Dynamiek is vrijwel nul. Ik heb een e-mail geschreven naar de manager van de artiesten (die voor de platenfirma werkt) om daarover te klagen. Eens zien of hij antwoordt en zo ja, wat hij dan schrijft. Dit kan echt niet meer.
Ze klagen steen en been dat er steeds minder cd's verkocht worden, maar wat wil je als je dergelijke belabberde kwaliteit levert? Uiteraard kopen mensen dan geen cd's meer en het verklaart ook de vernieuwde interesse in vinyl. Heel die loudness wars is compleet belachelijk geworden. Wie koopt er immers cd's? Niet de jeugd: die luisteren vooral mobiel naar streamingdiensten. Cd's worden gekocht door mensen met hifi-installaties en hoe beter die installatie, hoe slechter die kapotgecomprimeerde cd's klinken. Het is dus waanzin om je ENIGE klanten slechte kwaliteit te leveren, want dat jaagt ze juist weg!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Rodrigo y Gabriela - Mettavolution

Bericht door Kilroy » 01 mei 2019, 05:28

Benieuwd naar de reactie!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 01 mei 2019, 05:28

Benieuwd naar de reactie !

BlackMonk
Regular

Bericht door BlackMonk » 28 sep 2019, 09:12

Tot dusver nog altijd geen enkel antwoord. Cd-kopende klanten zijn kennelijk niet belangrijk.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 28 sep 2019, 09:55

BlackMonk schreef:
28 sep 2019, 09:12
Tot dusver nog altijd geen enkel antwoord. Cd-kopende klanten zijn kennelijk niet belangrijk.
Tja... alleen $$$$ tellen hé....

BlackMonk
Regular

Bericht door BlackMonk » 28 sep 2019, 10:32

Kennelijk niet, want dat heeft tot gevolg dat ik geen cd's meer zal kopen van Mettavolution.
Of dat ik ze hooguit eens van een torrent of zo haal om daarna blij te zijn dat ik met niet alweer heb laten vangen en die gekocht had.
Zoals gezegd: ze jagen hun eigen klanten weg zo en dan hebben ze ook geen $$$$ meer.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 28 sep 2019, 10:40

BlackMonk schreef:
28 sep 2019, 10:32
Kennelijk niet, want dat heeft tot gevolg dat ik geen cd's meer zal kopen van Mettavolution.
Of dat ik ze hooguit eens van een torrent of zo haal om daarna blij te zijn dat ik met niet alweer heb laten vangen en die gekocht had.
Zoals gezegd: ze jagen hun eigen klanten weg zo en dan hebben ze ook geen $$$$ meer.
Jammer genoeg zijn er nog veel mensen die gewoon blijven kopen (en luisteren met 'een half oor')....

BlackMonk
Regular

Bericht door BlackMonk » 28 sep 2019, 10:57

Dat hoop ik niet. Zoals ik al hierboven schreef koopt de jeugd sowieso geen cd's meer, die werken allemaal mobiel en via streaming. De cd-kopers van vandaag zijn mensen met hifi-installaties en ik hoop dat die niet doof zijn voor geen dynamiek en veel vervorming en weigeren dat te accepteren. Met schouderophalen en toch maar rommel kopen worden wij er ook niet beter van, dan hebben de platenmaatschappijen geen reden om hun gedrag te veranderen en "concluderen" ze op een gegeven moment dat cd's niet meer verkopen en schaffen ze die gewoon af. Dan is vinyl aan te beurt voor de loudness wars, want mensen willen het toch graag superluid en met vervorming, nietwaar? Niet lang daarna blijkt vinyl "ook niet meer te verkopen" en schaffen ze dat ook af. Daarna verdienen ze alleen nog maar geld aan streaming en zitten ze gevangen in het systeem van de streamingaanbieders. Maar hey, de product managers hebben tenminste hun werk gedaan nietwaar? :roll:

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 28 sep 2019, 11:12

Ik vrees dat 90% van de mensen die cd's kopen (en ook een groot deel van de nieuwe platenkopers) jammer genoeg hélemaal niet wakker liggen van de kwaliteit van het geluid en gewoon "de muziek" willen hebben.... Die 10% "met oren" is dan (momenteel) een te verwaarlozen aantal voor de platenindustrie....

Plaats reactie