Het einde van het forum?

Hier kun je met al de rest terecht
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Het einde van het forum?

Bericht door Kilroy »

Het forum bestaat nu ongeveer 9 jaar en ik overweeg om ermee te stoppen.

Niet alleen de vaste kosten (+/- 150 euro/jaar zonder return en voor ca 1.400 euro koop je al véél plaatjes) maar ook problemen met onderhoud en updates van de software (waarvoor ik steeds op de hulp van Stefaan Lesage moet/mag rekenen) doen me nadenken of het wel de moeite is om op deze manier verder te doen.

Een alternatief zou zijn dat de nieuwsberichten verder worden gepost op de facebookpagina, waar ook reactie,... kunnen worden geplaatst. Nadeel is dat sommige rubrieken (audioherstellers, nieuwe aankopen van de leden,.....) dan waarschijnlijk zullen verdwijnen.

Wat dan uiteraard ook verdwijnt is het deel van de website met aankondigingen van platenbeurzen en het overzicht van de platenzaken....

Benieuwd wat jullie reacties zijn en of jullie het haalbaar vinden om op facebook verder te doen.... of voelt zich iemand geroepen om het forum over te nemen?

Grtz, Ivan

BlackMonk
Super Pro

Re: Het einde van het forum?

Bericht door BlackMonk »

In dat geval zijn alle mensen die enthousiast over vinyl babbelen in dit forum en jijzelf, Ivan, natuurlijk van harte welkom op het ZenAudio forum, dat ikzelf beheer en geheel kosten- en onderhoudsvrij is.

Je zou het forum zelf ook kunnen aanmaken op createaforum.com, dat ik voor ZenAudio ook gebruik en dus die kostenvrije en gratis plaats aanbiedt. Maar ze bieden voor de gratis sites geen mogelijkheid om een reeds bestaand forum over te dragen, vrees ik. Dat zou je dan al volledig manueel moeten doen.

Facebook komt voor mij in elk geval niet in aanmerking. Ik heb geen account op privacyschendende sociale media en ben ook niet van plan er ooit een aan te maken op die asociale media.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

het zou inderdaad spijtig zijn mocht het ophouden, maar ik begrijp het volkomen, het kost veel geld en tijd.
En eerlijk, laat ons een kat een kat noemen, heel veel animo is er hier niet, er is inderdaad veel info te vinden in de vorm van nieuwsberichten wat het eenvoudig maakt om alles te volgen , maar veel inbreng van leden is er niet echt , buiten een handvol vaste leden word er niet gepost.
Soms Denk ik ook dat het model van "forum" gedateerd is, en weggedrumd word door die andere sociale media of associale media zoals Blackmonk zegt.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
08 mar 2021, 06:33
het zou inderdaad spijtig zijn mocht het ophouden, maar ik begrijp het volkomen, het kost veel geld en tijd.
En eerlijk, laat ons een kat een kat noemen, heel veel animo is er hier niet, er is inderdaad veel info te vinden in de vorm van nieuwsberichten wat het eenvoudig maakt om alles te volgen , maar veel inbreng van leden is er niet echt , buiten een handvol vaste leden word er niet gepost.
Soms Denk ik ook dat het model van "forum" gedateerd is, en weggedrumd word door die andere sociale media of associale media zoals Blackmonk zegt.
Inderdaad veel bezoekers maar altijd dezelfde personen die berichten plaatsten.... Daar zat ik nu niet echt mee, maar kosten/baten is een facebookgroep dan veel interessanter en veel minder arbeidsintensief. (Ikzelf heb in de periode van het bestaan van het forum ongeveer 21.00 berichten geplaatst....).
Ik was eerlijk gezegd toch wel zowat alle dagen een uur of 2 bezig met het forum, tijd die ik nu nog meer kan besteden aan het zoeken naar nieuwe platen en CD's.

De meeste nieuwsberichten komen op de facebookpagina waar ook iedereen een bijdrage kan/mag leveren!

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 »

Bedankt voor het mooie forum en de leuke jaren die we hier samen hebben kunnen doorbrengen Ivan! Veel geleerd en al jullie gouden raad zal ik blijven koesteren!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

TKuppens25 schreef:
08 mar 2021, 08:39
Bedankt voor het mooie forum en de leuke jaren die we hier samen hebben kunnen doorbrengen Ivan! Veel geleerd en al jullie gouden raad zal ik blijven koesteren!
Graag gedaan! Maar we horen en zien elkaar wel nog hé! ;-)

JB 007
Regular

Bericht door JB 007 »

U mag best fier zijn als ontwerper van deze website en dubbel zo fier wanneer u dit 9 lang, op vrijwillige basis, actueel heeft gehouden.
Ik begrijp best dat u dit engagement eens wil stopzetten. Misschien jammer dat er geen overnemer is.
Wat u ook beslist...een dikke merci !

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

Merci voor al het werk Ivan! Ik volg verder op facebook mocht het forum verdwijnen.
Afbeelding

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
08 mar 2021, 08:30

Ik was eerlijk gezegd toch wel zowat alle dagen een uur of 2 bezig met het forum, tijd die ik nu nog meer kan besteden aan het zoeken naar nieuwe platen en CD's.

Doeme , nog meer concurrentie in de kringwinkel :lol: :lol: :lol:

Het waren 9 toffe jaren , heb hier toch veel ontdekt, bijgeleerd , een paar leuke platenbeurzen meegedaan en toffe mensen leren kennen en dan in het bijzonder onze beheerder Ivan, waarmee ik in het verleden al toffe vinyl geruilt heb, en hopelijk in de toekomst nog veel dingen mag mee ruilen. Bedankt om dit 9 jaar belangeloos te doen . We'll keep in touch ;)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
08 mar 2021, 17:47
Kilroy schreef:
08 mar 2021, 08:30

Doeme , nog meer concurrentie in de kringwinkel :lol: :lol: :lol:

Het waren 9 toffe jaren , heb hier toch veel ontdekt, bijgeleerd , een paar leuke platenbeurzen meegedaan en toffe mensen leren kennen en dan in het bijzonder onze beheerder Ivan, waarmee ik in het verleden al toffe vinyl geruilt heb, en hopelijk in de toekomst nog veel dingen mag mee ruilen. Bedankt om dit 9 jaar belangeloos te doen . We'll keep in touch ;)
Komt in orde! De koffie staat altijd klaar..... ge moet wel een beetje geluk hebben om hier eens een van de platenmadammen tegen te komen hé ;-)

Plaats reactie