zending Kwijt

Hier kun je met al de rest terecht
roefke
Super Pro

zending Kwijt

Bericht door roefke » 20 jan 2018, 09:03

Ik kocht een maand geleden via discogs 2 lp's in Griekenland , heb ze betaald met paypall, en aangetekend laten opsturen.
Nog steeds niets ontvangen, volgens de tracker werd de zending op 27/12/17 het laatst gescand in athene bij vrijgave voor buitenland. Sindsdien geen spoor.
De afzender nam kontakt op met de Griekse post die zeggen dat zending in Belgie is.
Ik nam kontakt op met Bpost die zeggen dat de zending nooit in belgie toekwam.

Ik heb gevraagd aan de verkoper om een schadeclaim in te dienen bij de griekse post, hopelijk doet hij dit en krijg ik iets terug.
Maar stel dat ik niets krijg , zou ik dan een claim indienen via Paypall ? Eigenlijk doe ik dit niet graag vermits de verkoper eigenlijk ook geen schuld treft, maar anderzijds ben ik wel 60€ kwijt en hij niets, wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door roefke op 20 jan 2018, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: zending Kwijt

Bericht door Kilroy » 20 jan 2018, 09:12

Tja, vervelend, maar ik zou onmiddellijk een claim indienen en het betaalde bedrag proberen terugkrijgen via PayPal. De verkoper moet dan op zijn beurt maar het nodige doen tegenover de Griekse post om aan zijn geld te geraken....

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 20 jan 2018, 12:36

het is erg dubbel want zoals je zegt treft de verzender geen schuld (hij heeft het pakket waarschijnlijk snel verzonden). Toch zou ik via Paypal een claim indienen (hoewel ik daar zelf ook niet scheutig op ben :) ) zodat de verzender er alles aan zal doen om bij de Griekse post meer te weten te komen over deze zending.

Er bestaan verschillende websites waar je met een pakketnummer vaak meer informatie kan zien dan vanop de site van de postfirma/koerierbedrijf zelf. Als je wilt ga ik eens opzoek, wie weet komen we nog wel iets te weten? Het nr. mag je gerust per pm bezorgen of hier posten. Een maand voor een zending die uit Griekenland moet komen is tamelijk lang... en al die tijd op goeie plaatjes wachten duurt -gevoelsmatig- nog langer :)

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 20 jan 2018, 14:07

Het traceer nummer is : RE634533699GR

Is er een termijn waarbinnen je een klacht moet indienen bij paypall ? Ik zou nog even willen wachten,om eerst te zien welke stappen de verkoper gaat nemen, hij lijkt mij toch ter goeder trouw. Blijkbaar zou na het indienen van zijn klacht bij de Griekse post, er kans zijn dat het pakketje na een onderzoek toch opduikt.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 20 jan 2018, 17:22

Niets belet u om, als het pakje na de refund via Paypal alsnog zou opduiken, de verkoper opnieuw te betalen toch....

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 20 jan 2018, 17:32

Ik denk dat je hier alle informatie kunt vinden ivm de refund!!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 20 jan 2018, 19:59

dank u ivan, heb zelf ook wat onderzocht en blijkbaar heb ik nog tot juni om claim in te dienen.
'k ga wachten tot einde van de week op eventuele reactie van verkoper of griekse post, zoniet doe ik een paypall claim, al is het maar als drukkingsmiddel. En zoals je zegt, in geval dat alles toch goed komt kan ik steeds het geld terugstorten.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 20 jan 2018, 20:47

verschillende websites geven eigenlijk quasi hetzelfde:

2017-12-27 21:12 ATHENS AIRMAIL CENTER, DEPARTURE FROM OUTWARD OFFICE OF EXCHANGE (--> BELGIUM) (https://t.17track.net)
27.12.2017 23:12:00 - Item released from customs (https://track24.net)
27/12/2017 23:47 Zending vrijgegeven door douane (Bpost)
27.12.2017 23:12 Send item abroad (Export) Athens Amu (https://en.trackitonline.ru)
27/12/2017, 21:12:48 ATHENS AIRMAIL CENTER DEPARTURE FROM OUTWARD OFFICE OF EXCHANGE (--> BELGIUM) (http://www.elta.gr/en-us/personal/tracktrace.aspx)

Vaak krijgen zendingen een nieuw pakketnummer eens ze toekomen in het land van bestemming (laatst had ik dit nog met een pakket dat uit Engeland kwam en hier een nieuw nr. kreeg). Mogelijk is het al wel in België toegekomen, maar werd de nieuwe nr. niet gelinkt aan de Griekse code. Hoewel het dan ondertussen toch al lang bezorgd moet geweest zijn... vreemd.... hopelijk kan de verkoper snel meer info bezorgen. De centen ben je in elk geval niet kwijt, hoewel het lijkt dat de verkoper er ook weinig aan kan doen en het ook niet fijn is om het bedrag terug te betalen (pakje is de 22ste verzonden vanuit Athene). Vervelend in elk geval...

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 21 jan 2018, 10:10

Thanx Jrs voor de gedane moeite. Ik vrees inderdaad dat er niets anders zal opzitten dan een claim indienen

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 21 jan 2018, 11:53

het zal in ieder geval de verkoper motiveren om er alles aan te doen zodat je snel meer te weten komt waar deze zending precies is. Succes ermee en hou ons op de hoogte!

Plaats reactie

Terug naar “Andere onderwerpen & Chatbox”