"Shipping policies" op discogs

Hier kun je met al de rest terecht
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: "Shipping policies" op discogs

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
26 sep 2020, 07:48
ja nu zie ik het ook, tot 1kg zijn prijzen voor europa gelijk eenmaal erboven is er inderdaad wel onderscheid tussen ons omringende landen.
Uit gemakzucht ga ik de duurste prijs nemen en geen onderscheid maken, het moet al lukken dat iemand meer dan 3lp's gaat bestellen, als je in totaal maar 50 items te koop hebt ;)

ik werk dus met systeem per aantal, nu vraag ik mij af wat indien iemand lp en 7" combineert ? indien je per gewicht werkt zal dit geen verschil maken . Ik heb een extra account op Els haar naam genomen om eens te kunnen testen, maar wacht nog op bevestigingsmail.
en in januari veranderen de posttarieven zeker?......

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
26 sep 2020, 08:11

die kans zit er dik in...kunnen we opnieuw beginnen.

merk nu dat ik verkeerde tabel op post site gebruikt heb, als je etiket online aanmaakt is het goedkoper, dus weer opnieuw....

Ivan ik heb eens op uw dicogs profiel gekeken, ziet er goed uit , toch als belgishe koper, het enige dat niet klopt en je moet aanpassen zijn uw oude "seller terms" die zien de mensen nog steeds als ze op details klikken, bij u staat daar bv voor cd 2-3€ terwijl volgens de nieuwe policies het 5.70 is , dus 1 van de 2 kan je best veranderen. allee ik veronderstel toch dat 5.70 je bedoeling was voor cd ?
vraag mij hierbij af of die oude seller terms nog belang zullen hebben.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
26 sep 2020, 11:26
Kilroy schreef:
26 sep 2020, 08:11

die kans zit er dik in...kunnen we opnieuw beginnen.

merk nu dat ik verkeerde tabel op post site gebruikt heb, als je etiket online aanmaakt is het goedkoper, dus weer opnieuw....

Ivan ik heb eens op uw dicogs profiel gekeken, ziet er goed uit , toch als belgishe koper, het enige dat niet klopt en je moet aanpassen zijn uw oude "seller terms" die zien de mensen nog steeds als ze op details klikken, bij u staat daar bv voor cd 2-3€ terwijl volgens de nieuwe policies het 5.70 is , dus 1 van de 2 kan je best veranderen. allee ik veronderstel toch dat 5.70 je bedoeling was voor cd ?
vraag mij hierbij af of die oude seller terms nog belang zullen hebben.
Aangepast + opmerkingen bijgevoegd.... toch eens naar de verzendkosten van de CD's moeten kijken....

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

het heeft ook wel voordelen percies , als ik 1 van uw items in mijn winkelmandje steek en vervolgens nog items ga bekijken bij u, dan komt er de vermedling "no extra shipping coast" , zo zou ik dus mijn mandje kunnen vullen en zie ik direct of er extra verzendkosten zullen bijkomen.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
26 sep 2020, 11:54
het heeft ook wel voordelen percies , als ik 1 van uw items in mijn winkelmandje steek en vervolgens nog items ga bekijken bij u, dan komt er de vermedling "no extra shipping coast" , zo zou ik dus mijn mandje kunnen vullen en zie ik direct of er extra verzendkosten zullen bijkomen.
nu nog op "kopen" klikken hé :lol: :lol: :lol: :lol:

De verzendkosten voor CD & 7" heb ik aangepast voor België naar 3.20 euro door een gewichtscategorie toe te voegen (51 tot 131 gram) maar dan zag ik plots dat voor een andere regio de verzendkosten op "0" stonden.... dus best alles nog eens controleren en daarna nog eens ;-)

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

heb eindelijk een tweede account kunnen bijmaken, nu kan ik checken of alles bij mij klopt . ..op eerste zicht wel , maar er is wel een probleem, daar ik prijzen per item ingesteld heb en niet per kg, kan je geen lp en 7" combineren deze verzendkosten worden apart berekend.
Dus twijfel ik nu of ik niet ga veranderen naar "per gewicht" alhoewel mijn goesting over is :(

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
27 sep 2020, 09:44
heb eindelijk een tweede account kunnen bijmaken, nu kan ik checken of alles bij mij klopt . ..op eerste zicht wel , maar er is wel een probleem, daar ik prijzen per item ingesteld heb en niet per kg, kan je geen lp en 7" combineren deze verzendkosten worden apart berekend.
Dus twijfel ik nu of ik niet ga veranderen naar "per gewicht" alhoewel mijn goesting over is :(
Is inderdaad een héél werk, een goede optie zou zijn dat je de instellingen kan kopiëren en kan doorsturen naar iemand.... geen idee of dat ergens mogelijk is.... Ik kan wel schermafdrukken maken als je daarmee iets bent....

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Zo staat alles nu bij mij (en zoals steeds zijn opmerkingen / foutjes,.... welkom!) en dit alles vergezeld van een algemene opmerking:

ATTENTION: shipping without track&trace = risk of loss for the buyer !!!!

CD: Shipping is cheaper without jewel case! Contact me for shipping rates without the (standard) jewel case.
CD + artwork will be packed in a fleecepack.

Contact me when you want more information about an item or about shipping!

Offers are always possible on all items for sale!

1. België

Afbeelding

2. Buurlanden

2.1 zonder TRACK & TRACE OPGELET = ECONOMY TARIEVEN ENKEL VOOR HANDELAARS, IS DUURDER VOOR PARTICULIEREN!

Afbeelding

2.2 met TRACK & TRACE

Afbeelding

3. EU Zone 1

3.1 zonder TRACK & TRACE OPGELET = ECONOMY TARIEVEN ENKEL VOOR HANDELAARS, IS DUURDER VOOR PARTICULIEREN!

Afbeelding

3.2 met TRACK & TRACE

Afbeelding

4. EU Zone 2

4.1 zonder TRACK & TRACE OPGELET = ECONOMY TARIEVEN ENKEL VOOR HANDELAARS, IS DUURDER VOOR PARTICULIEREN!

Afbeelding

4.2 met TRACK & TRACE

Afbeelding

5. USA

5.1 zonder TRACK & TRACE OPGELET = ECONOMY TARIEVEN ENKEL VOOR HANDELAARS, IS DUURDER VOOR PARTICULIEREN!

Afbeelding

5.2 met TRACK & TRACE

Afbeelding

6. REST OF THE WORLD

6.1 zonder TRACK & TRACE OPGELET = ECONOMY TARIEVEN ENKEL VOOR HANDELAARS, IS DUURDER VOOR PARTICULIEREN!

Afbeelding

6.2 met TRACK & TRACE

Afbeelding

7. GEWICHT - STANDAARD INSTELLINGEN OP DISCOGS

Afbeelding

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

het voordeel van zo'n tweede extra account is dat je kan zien hoe potentiele kopers jou prijzen zien, ik heb "ons Els" haar account zo al ingesteld op nederland en amerika, nadeel is dat ze al veel gekocht heeft bij ene zekere kilroy :lol: :lol: :lol:

efkes serieus: op nederland ziet alles er ok uit Ivan , voor amerika denk ik dat je uw gewichten nog verder moet verfijnen , een single kost daar 12€ verzending ,ik vermoed dat je daar nog categorie 0 -350gr moet toevoegen.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
27 sep 2020, 17:43
het voordeel van zo'n tweede extra account is dat je kan zien hoe potentiele kopers jou prijzen zien, ik heb "ons Els" haar account zo al ingesteld op nederland en amerika, nadeel is dat ze al veel gekocht heeft bij ene zekere kilroy :lol: :lol: :lol:

efkes serieus: op nederland ziet alles er ok uit Ivan , voor amerika denk ik dat je uw gewichten nog verder moet verfijnen , een single kost daar 12€ verzending ,ik vermoed dat je daar nog categorie 0 -350gr moet toevoegen.
Bedankt voor de tip ! (en blijven kopen hé !) :lol: :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie