"Shipping policies" op discogs

Hier kun je met al de rest terecht
roefke
Super Pro

Re: "Shipping policies" op discogs

Bericht door roefke »

ik heb nog verder gekocht, 4lp naar amerika voor 12€ klopt dat?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Niet dus.... "Economy" tarief is enkel voor klanten met een frankeermachine.... aangepast ! ;-) en ook een prijscategorie 0-350 g toegevoegd voor USA!

Het blijft dus een héle klus met véél kans op fouten.....

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
28 sep 2020, 06:55
Niet dus.... "Economy" tarief is enkel voor klanten met een frankeermachine.... aangepast ! ;-) en ook een prijscategorie 0-350 g toegevoegd voor USA!

Het blijft dus een héle klus met véél kans op fouten.....

inderdaad, maar beetje bij beetje komt het in orde ;) ,
ik heb net ontdekt dat ik nu opeens wel lp en 7 " kan mengen, hij gaat dan naar het "all formats" tarief ( enkel van belang als je verzendkosten per item berekend en niet per kg). mischien hebben ze dit pas aangepast bij discogs .

ik hou toch mijn hart vast bij de eerste verkoop .

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

Kilroy schreef:
23 sep 2020, 16:51
Niet dat ik veel platen te koop heb staan op discogs, maar ben dan toch maar begonnen met het aanpassen van de 'Shipping Policies' op discogs (moet gebeuren voor 1/10 !).
Ivan, wat is jouw verkoopspagina op discogs eigenlijk?
Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

pamfletty schreef:
28 sep 2020, 10:17
Kilroy schreef:
23 sep 2020, 16:51
Niet dat ik veel platen te koop heb staan op discogs, maar ben dan toch maar begonnen met het aanpassen van de 'Shipping Policies' op discogs (moet gebeuren voor 1/10 !).
Ivan, wat is jouw verkoopspagina op discogs eigenlijk?
Je zou er moeten komen via deze link

Misschien wel leuk om ook van andere leden de verkoopspagina op discogs te kennen....

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
28 sep 2020, 11:25
Misschien wel leuk om ook van andere leden de verkoopspagina op discogs te kennen....
mij kan je overal terugvinden op mijn naam : roefke , behalve op xxx sites , daar gebruik ik Dirk als nickname :lol:

https://www.discogs.com/seller/roefke/profile

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

zag via smoelenboek dat discogs de deadline opgeschoven heeft tot 1 november, hebben ze schrik dat hun bussiness model gaat instorten. ;) :?:

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Our Shipping Policies Timeline Has Been Extended to November 1

We know the Discogs Seller community around the world has been working hard to set up Shipping Policies and we are thankful for your efforts. The response has been incredible and we are seeing major growth in shipping policy utilization. We also know many of you could benefit from having more time to finish setting up your store to give your buyers the best possible experience. With this in mind, we are extending the timeframe for requiring sellers to have Shipping Policies set up. The new required date is November 1, 2020.

We have had amazing feedback from the community and greatly appreciate you sharing your thoughts with us. Hopefully, you’ve noticed the number of enhancements we’ve added to the Shipping Policy editor over the past few months, drawing directly on your feedback. With this extended timeline, you will have more opportunities to work with the shipping policy editor and get the details just right for your store. We encourage you to use our extensive resources, including step-by-step set-up guides, how-to videos, and templates to get familiar with the tool and create and edit your own Shipping Policies.

While our focus has been on Shipping Policies, we continue to work on integrating PayPal as our primary payment platform. Please know we will not require sellers to move to the new PayPal platform in 2020 as originally announced. We will share more details soon and will be here to help you through this change as well.

We want to thank everyone who has taken the time to set up your Shipping Policies already and especially to those who acted as mentors and supported other members of the community in getting set up.

Looking for more info about Shipping Policies? Find everything you need — set-up guides with video walk-throughs, shipping rate templates, webinar recordings, FAQs, and more– right here.
Discogs 30-10-2020

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

vandaag eerste verkoop sinds ik alles aanpaste, ging vlotjes direct betaald en de verzendkost naar duitsland klopt :)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
06 okt 2020, 07:08
vandaag eerste verkoop sinds ik alles aanpaste, ging vlotjes direct betaald en de verzendkost naar duitsland klopt :)
Hier de eerste verkoop van een CD naar Singapore (!), meteen de vraag naar het tarief om aangetekend te verzenden (dus een ander verzendtarief dan deze in de vooraf ingestelde).

Dat kan dus (momenteel zeker nog) en niettegenstaande dat nadat het artikel is aangekocht meteen een totaalprijs wordt gestuurd naar de koper, kunnen de verzendkosten nadien nog aangepast worden.

Dus, in een dergelijk geval, vragen aan de koper om niet meteen te betalen, maar te wachten op een nieuwe invoice.....

Plaats reactie