"Shipping policies" op discogs

Hier kun je met al de rest terecht
roefke
Super Pro

Re: "Shipping policies" op discogs

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
06 okt 2020, 07:24
roefke schreef:
06 okt 2020, 07:08
vandaag eerste verkoop sinds ik alles aanpaste, ging vlotjes direct betaald en de verzendkost naar duitsland klopt :)
Hier de eerste verkoop van een CD naar Singapore (!), meteen de vraag naar het tarief om aangetekend te verzenden (dus een ander verzendtarief dan deze in de vooraf ingestelde).

Dat kan dus (momenteel zeker nog) en niettegenstaande dat nadat het artikel is aangekocht meteen een totaalprijs wordt gestuurd naar de koper, kunnen de verzendkosten nadien nog aangepast worden.

Dus, in een dergelijk geval, vragen aan de koper om niet meteen te betalen, maar te wachten op een nieuwe invoice.....
wat als een koper reeds betaalde en nadien wel aangetekend wilt ?
Laatst gewijzigd door roefke op 07 okt 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Tja, dan zal hij volgens mij

(1) op de één of andere manier moeten bijbetalen
(2) afzien van de aangetekende zending
(3) afzien van de aankoop

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Toch nog het volgende toegevoegd op mijn discogs - verkooppagina onder "Seller settings":

CD or 7" WITH REGISTERED MAIL

BELGIUM
001-100 gram = 8 euro (= 1 cd without jewel case. CD + artwork will be packed in a fleecepack)
101-350 gram = 9,50 euro
351-1000 gram = 10,72 euro

EUROPE
001-350 gram = 16 euro
351-1000 gram = 22 euro
1001-2000 gram = 41 euro

REST OF THE WORLD
001-350 gram = 17 euro
351-1000 gram = 32 euro
1001-2000 gram = 58 euro

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

voor goedkopere items heb ik geen probleem om gewoon te verzenden, het is te gek om een item van pakweg 10€ aangetekend te verzenden.
Echter duurdere items wil ik uitsluitend aangetekend versturen, maar dat kan je nu niet verplichten, stel iemand koopt en betaald direct voor goedkope verzending dan kan ik niet meer veranderen , indien hij weigert bij te betalen voor aangetekend en pakje gaat toch verloren dan ben ik waarschijnlijk gejost indien hij een paypall claim indient.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
07 okt 2020, 21:04
voor goedkopere items heb ik geen probleem om gewoon te verzenden, het is te gek om een item van pakweg 10€ aangetekend te verzenden.
Echter duurdere items wil ik uitsluitend aangetekend versturen, maar dat kan je nu niet verplichten, stel iemand koopt en betaald direct voor goedkope verzending dan kan ik niet meer veranderen , indien hij weigert bij te betalen voor aangetekend en pakje gaat toch verloren dan ben ik waarschijnlijk gejost indien hij een paypall claim indient.
Deze week een CD van 12 euro op vraag van de koper aangetekend moeten versturen naar Singapore (17 euro verzendkosten), daardoor dan toch maar de tarieven vermeld....

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

tip : ik ga mijn verzendkosten iets naar boven afronden, ik heb zojuist een 7" verkocht naar Australie, nu word er voor australie( maar ook us) extra BTW aangerekend, te betalen door koper,dus geen probleem, maar dat bedrag word wel mee met paypall betaald die er hun percent op nemen , en waardoor de verkoper minder overhoud.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

roefke schreef:
03 nov 2020, 08:29
tip : ik ga mijn verzendkosten iets naar boven afronden, ik heb zojuist een 7" verkocht naar Australie, nu word er voor australie( maar ook us) extra BTW aangerekend, te betalen door koper,dus geen probleem, maar dat bedrag word wel mee met paypall betaald die er hun percent op nemen , en waardoor de verkoper minder overhoud.
Het is interessanter om de verkoopprijzen iets lager te zetten en de verzendkosten iets hoger....

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Resultaat van de Shipping Policies op Discogs.....

Afbeelding

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Kilroy schreef:
06 nov 2020, 07:57
Resultaat van de Shipping Policies op Discogs.....

Afbeelding
dat zijn er die dus hun handel niet op orde hebben, ze zullen hun verkoop zien dalen, zij die reeds in orde zijn hebben minder concurrentie ;) Het kan toeval zijn maar ik heb de laatste week toch al enkele items verkocht, desondanks ik maar een 70 tal items te koop heb, waarschijnlijk ook vanwege dat ik mijn prijzen bij de lagere zet.

Plaats reactie