De zeldzaamste LP hoes

Hier kun je met al de rest terecht
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

De zeldzaamste LP hoes

Bericht door Kilroy »

Een aangepaste LP hoes van het beroemde Beatles-album Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band uit 1967 wordt gezien als de zeldzaamste en meest waardevolle platenhoes ooit geproduceerd. Dat blijkt uit een lijst gepubliceerd door muziektijdschrift Record Collector.
Op de zeldzame uitgave van Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band zijn de hoofden van The Beatles vervangen door die van prominente platenbazen indertijd. Naar schatting bestaan er slechts honderd exemplaren van deze aangepaste hoes. De waarde van een enkele hoes bedraagt ruim 81.000 euro. De originele hoes werd vervaardigd door kunstenaar Peter Blake. Naar aanleiding van het succes van Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band maakte hij in opdracht van platenmaatschappij EMI een zeer gelimiteerde uitvoering van de hoes als kerstgeschenk.

Afbeelding (beter heb ik niet gevonden)

In de top 10 van meest waardevolle albumhoezen, staan nog vijf andere zeer zeldzame uitgaves van The Beatles. Zo worden de eerste tien exemplaren van het genummerde titelloze album uit 1968 (beter bekend als The White Album) geschat op een waarde van ruim 8.000 euro per stuk. Volgens samensteller Ian Shirley zijn genummerde exemplaren van met name albums van The Beatles erg in trek bij verzamelaars. Hoe lager het nummer, hoe hoger de waarde. "De honger om lage nummers te verzamelen blijft onverminderd aanhouden bij Beatles-fans", stelt Shirley.

roefke
Super Pro

Re: De zeldzaamste LP hoes

Bericht door roefke »

van die sergeant... hoes heb ik nog nooit gehoord of gezien, begrijpelijk dat die veel waard is.
het verzamelen van die lage nummers vind ik altijd een bizar verhaal, wat zijn die dan eigenlijk aan't verzamelen, "getallen "of platen ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

De lage nummer gedoe zal wel snobisme zijn... of.... mogelijk zit er een verschil in de kwaliteit van de persingen tussen de eerste en de laatste?
Ik denk dat dit verschil dan toch héél klein is en inderdaad de hogere prijs niet kan verantwoorden...

Maar 't is altijd waard wat een zot er wil voor geven zeker ;-)

Gert
Super Pro

Bericht door Gert »

Ik natuurlijk dadelijk naar de hoes van de mijne gaan kijken ... Niks natuurlijk :mrgreen:

Maar ik heb wel de originele insert (met snorretje enzo om uit te knippen), weet niet of dat zeldzaam is bij
deze LP. Ik neem aan dat er zo wel wat verdwenen zijn ??

Ik heb trouwens 2 prachtige plakboeken van de Beatles vol met oude artikels van een nonkel gekregen. honderden foto's
enzo die hij destijds uit magazines knipte.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Ik meen dat die oude muziektijdschriften ook echt gezocht worden... Was eigenlijk wel een leuke tijd... iedereen heeft wel de 'Joepie' en zo gelezen zeker?
Bestaat dat eigenlijk nog?

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

de joepie bestaat nog, is wel volledig gericht op tienermeisjes, stuff alla justin bieber enzo.
het verzamelen van artikels over mijn favorite groep( de ramones) heb ik ook nog gedaan, en heb alles nog wel ergens op zolder liggen , jeugdsentiment hé.
Wat ik toendertijd ook deed is de concerttickets bijhouden, tegenwoordig met die zelf afgeprinte van internet hoeft dat niet meer.
naar verluid zouden er voor sommige tickets nog goede prijzen betaald worden.

Plaats reactie