begin

Hier kun je met al de rest terecht
Plaats reactie
TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

begin

Bericht door TKuppens25 »

Hey, hoe zijn jullie begonnen met verzamelen? Wat was jullie 1ste stuk? En op welk stuk ben je het meest trots?
Ik ben beginnen verzamelen door de liefde voor muziek, mijn eerste plaat was Denim and Leather van Saxon en mijn gesigneerde Channel Zero CD is momenteel mijn pronkstuk, ik ben benieuwd naar dat van jullie!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: begin

Bericht door Kilroy »

Ik denk dat ik eigenlijk ben beginnen verzamelen in 1975... en mijn eerste platen waren The Dark Side Of The Moon, Wish You Were Here (beiden van Pink Floyd) en A Night At The Opera (Queen)...

Het meest trots... eigenlijk op veel platen, maar daar horen zeker (de originele eerste persingen bij van) Irish Coffee (B) en Freckleface (B) bij.

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 »

Kilroy schreef:Ik denk dat ik eigenlijk ben beginnen verzamelen in 1975... en mijn eerste platen waren The Dark Side Of The Moon, Wish You Were Here (beiden van Pink Floyd) en A Night At The Opera (Queen)...

Het meest trots... eigenlijk op veel platen, maar daar horen zeker (de originele eerste persingen bij van) Irish Coffee (B) en Freckleface (B) bij.
Freckleface ken ik niet, die moet ik misschien maar eens opzoeken :)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Moet je zeker doen, is de eerste LP met ARNO.... en hij is onlangs opnieuw uitgebracht op vinyl (gelimiteerde editie, nog verkrijgbaar in o.a. Fnac).

monkeytennis
Super Pro

Bericht door monkeytennis »

Ik ben er nog maar twee jaar mee bezig.

Enkele jaren eerder had ik ooit al "Kimono my house" van Sparks (http://www.allmusic.com/album/kimono-my ... 0000050287) op vinyl gekocht toevallig ergens op een rommelmarkt, gewoon omdat het maar een halve euro was en de hoes mooi genoeg is om gewoon in huis te etaleren.

Toen al had ik het idee om mijn ouders hun platenspeler over te nemen, maar 't is pas sinds ik weer verhuisd ben twee jaar terug dat het er effectief van is gekomen.

Platen waar ik het meest trots op ben:

Van Morisson - Astral weeks. Mijn favoriete plaat aller tijden. In Londen gekocht, vlak voor ik terug de boot naar België op moest.

Serge Gainsbourg - Anna. Eigenlijk enkel maar omdat ik ze voor €7 heb gekocht en achteraf pas ontdekte dat die meestal voor meer dan €200 op discogs de deur uit gaat. En ook wel omdat er een paar ijzersterke nummers opstaan, uiteraard.

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

Ondertussen thuis...
Jong geleerd.... :mrgreen:
Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Jong geleerd, maar wel meteen een goede muziek keuze! ;-)

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje »

Kilroy schreef:Jong geleerd, maar wel meteen een goede muziek keuze! ;-)
Tjah, de appel....
Dit was ook de plaat die ik van mn vader had en als 12-jarige grijs gespeeld heb... ;)

Giel
Regular

Bericht door Giel »

Ooit als 14-jarige jongen (nu zo'n 8 jaar geleden)de platen van mijn papa gevonden. O.a led zeppelin, jethro tull, rolling stones...

Toen eens naar de platenwinkel gegaan en war child van jethro tull en jimi hendrix live at monterey gekocht samen met paradisiac van millionaire en de debuutplaat van arctic monkeys.

pronkstuk kan ik niet goed kiezen

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

beginnen verzamelen eigenlijk een goede vraag ergens halfweg jaren 80 denk ik, maar voordien kocht ik ook al platen , de vraag is waneer noem je iets verzamelen.

Net zoals iedereen is er een moment dat je intresse krijgt in muziek bij mij op mijn 12de verjaardag toen ik mijn eerste radio casettespeler kreeg, we spreken dan van 1977. op mijn 14 kocht ik mijn eerste pick-up en kreeg ik 2 singeltjes van mijn zus, dus je zou kunnen zeggen dat het daar begon, geleidelijk kocht ik met mijn zakgeld al eens een plaat die toen uitkwam net zoals elke puber in die tijd.
Maar of we hier kunnen spreken van verzamelen weet ik niet, je kocht platen omdat je die graag hoorde net zoals sommigen boeken, strips, weekbladen enz kochten.Rond 1983 begon ik meer en meer platen te kopen, en begon ik mij in een bepaald genre (punk en wave ) te verdiepen, toen is de verzamelverslaving begonnen :lol: , eerst probeer je van een groep alle lp's te hebben ,vervolgens de singles en daarna de verschillende persingen, bootlegs..en het stopt niet meer ;)
Je begint platen te kopen die je al hebt, maar met een andere hoes, platen vanwege de mooie hoes en hebbedingen omdat je ze leuk vind, maar eerlijk is eerlijk, er zijn er veel die slechts eenmaal op de pick-up belanden en vervolgens in de kast verdwijnen , een breed vershil met de begindagen toen je weinig kocht en veel tijd had om te luisteren.

mijn trots is zeer moeilijk te zeggen er zijn er zoveel , als ik er dan toch eentje moet uitpikken dan volgende: niet vanwege de waarde maar aan de herinering , eerste maal gezien als voorprogramma van neon judgement, de dag nadien direct naar winkel om hun eestre mini lp te kopen...zo onder de indruk was ik, en ze komt nog regelmatig op de pick-up ;)

aimless device - hard to be nice
Afbeelding

Plaats reactie