onspeelbare platen

Hier kun je met al de rest terecht
Plaats reactie
Nico.B
Newbie

onspeelbare platen

Bericht door Nico.B »

hoy!

een snel vraagje met een misschien niet zo snel antwoord!

wat doen jullie met de platen die niet meer afspeelbaar zijn ( door krassen en dergelijke)?
een plaat weg smijten voelt toch nooit goed aan ( niet da ik het al gedaan heb XD)

greetz!

NYCH
Pro

Re: onspeelbare platen

Bericht door NYCH »

Nico.B schreef:hoy!

een snel vraagje met een misschien niet zo snel antwoord!

wat doen jullie met de platen die niet meer afspeelbaar zijn ( door krassen en dergelijke)?
een plaat weg smijten voelt toch nooit goed aan ( niet da ik het al gedaan heb XD)

greetz!
Heb het nog nooit gehad, maar wel dat de hoes ernstig beschadigd is geraakt tgv water..
Hou deze dan bij tot ik dezelfde versie van de plaat gevonden heb en dan bedank ik ze voor bewezen diensten..

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Daarmee kun je wel nog het één en ander doen, zolang ze maar niet meer op de platendraaier terechtkomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nico.B
Newbie

Bericht door Nico.B »

ik zou da echt ni over mijn hart krijge om een vinyl zo te "vermassacreren" zoals mijn bomma het zou zegge :p

al is het wel schoon ze ma toch XD

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

decoratie? Een tweetal jaar geleden heeft iemand een stapel van een 70tal slechte lp's opgehaald om ze te gebruiken voor de afwerking van gitaren en om er plectrums van te persen (hij had een advertentie geplaatst op 2dehands geloof ik). Ooit heb ik er eens een aantal in de oven gestoken om te kijken wat dat geeft. De geur is vrij walgelijk, maar er kwamen een tijdje later wel fijne kommetjes uit : )
Of als onderlegger gebruiken?
Als de hoezen nog goed (en mooi) zijn, kan je deze misschien tegen de muur hangen?
Op beurzen zie je af en toe standhouders die halve platen bovenop hun deviders bevestigen en daar dan het genre of logo van een bepaalde groep op schrijven/tekenen. Ik geloof dat er op de site van de beurs in Utrecht een foto staat, al krijg ik die niet meteen gevonden. Moest ik die nog tegenkomen, post ik het zeker!

BrUk
Newbie

Bericht door BrUk »

Wij verwachten eind mei ons eerste kindje en mijn vriendin is van plan om met mijn oude platen (singles) kommetjes te maken (testexemplaren zien er alvast mooi uit!) en daar de doopsuiker in te doen. Ons geboortekaartje zal ook met muziek/platen te maken hebben dus dat sluit mooi aan.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

als ze niet afspeelbaar zijn, dus echt blijven hangen, of doorslaan. dan kan je ze inderdaad beter wegdoen ofwel als decoratie gebruiken, de hoes kan je eventueel bijhouden wie weet vind je een goed exemplaar met slechte hoes.
Als het een lp is waar 1 nummer van doorslaat kan je nog steeds de andere nummers spelen in afwachting van een beter exemplaar.

Plaats reactie