Denken dat je een koopje gedaan hebt...

Hier kun je met al de rest terecht
Sideffect
Regular

Denken dat je een koopje gedaan hebt...

Bericht door Sideffect » 19 feb 2014, 21:06

Zoals de titel laat vermoeden: je koop een aantal platen op 2dehands:

oa.
Rolling Stones/Exile on main street
REM/Out of Time
Tom Waits/Swordfishtrombones

Jammer zijn alle platen nagenoeg onspeelbaar. Zijn opgeslagen geweest in een bijna ondergelopen kelder lijkt het mij. Platen zijn daarenboven zwaar gekrast. Zonde in elk geval!

Koper al meerdere malen gecontacteerd, maar geen antwoord. Ik zal klacht indienen bij 2dehands, maar dit zal geen zoden aan de dijk brengen.
Iemand ervaring hiermee? En wat kan je nog meer doen?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Denken dat je een koopje gedaan hebt...

Bericht door Kilroy » 20 feb 2014, 08:32

Dat hangt o.a. af van wat er juist in de beschrijving van de platen of in het email verkeer over de afhandeling van de verkoop staat. Indien de toestand van de platen beschreven is als "zeer goed" dan heb je misschien wel enkele mogelijkheden. Werd er geen beschrijving van de toestand van de platen gegeven, dan heb je volgens mij geen been om op te staan.

De mogelijkheden om tot een 'gedwongen' oplossing te komen gaan u waarschijnlijk ook weer wat kosten. Je zou kunnen beginnen met een aangetekend schrijven waarin je de verkoper kennis geeft van de gebreken aan de platen en hem opnieuw vraagt de betaalde som terug te storten. Hij doet daarmee natuurlijk wat hij wil....

'k ben geen advocaat, maar deze feiten worden m.i. strafrechtelijk gekwalificeerd onder bedrog (art 498 SWB), waardoor je ook de mogelijkheid hebt een klacht neer te leggen tegen de verkoper bij de politie.

Ik zou in ieder geval eerst eens afwegen of het de moeite wel loont, wat betaalde je voor de platen en is het bedrag dat je voor de platen betaalde in overeenstemming met de werkelijke waarde van de platen (zeker nuttig indien je géén beschrijving had van de toestand van de platen). Indien de verkoper geen beschrijving heeft gegeven en je hebt de platen voor 'een appel en een ei' gekocht gaat de verkoper gegarandeerd beweren dat de prijs zo laag was waardoor je had kunnen vermoeden dat de platen niet in perfecte staat waren).

In ieder geval jammer dat je zo 'in 't zak werd gezet'... en ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen of dat iemand verder tips heeft om tot een oplossing te kunnen komen!

NYCH
Pro

Bericht door NYCH » 20 feb 2014, 13:34

Wat is de naam van de verkoper, zodat we niet in dezelfde 'val' trappen, aangezien ik zelf regelmatig LP's van 2e hands koop..

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 20 feb 2014, 19:01

sluit me bij killroy aan, indien de verkoper geen duidelijk omschrijving gaf dan heb je geen been om op te staan.
Nogmaals proberen om een vergelijk te vinden met de verkoper is het enige dat je kan doen en verder negatieve feedback geven zodanig dat anderen in de toekomst verwittigd zijn.

Sites als ebay geef op dit gebied toch meer bescherming aan de koper.

Sideffect
Regular

Bericht door Sideffect » 20 feb 2014, 20:07

Het gaat dus om: http://www.2dehands.be/profiel/3098135/

Blijkt goede feedback te hebben ontvangen, maar heeft mij toch serieus liggen gehad. De oorspronkelijke advertentie is uiteraard al offline.

2dehands vermeldt dat ik klacht kan indienen bij de bevoegde instanties, maar ik vrees dat die er effectief iets mee zullen doen.

georgtje
Super Pro

Bericht door georgtje » 21 feb 2014, 08:45

Ik zou die persoon contacteren en op een beleefde manier een refund vragen of ander voorstel doen.
Als hij niet reageert of een voorstel weigert kan je negatieve commentaar schrijven bij zn profiel op 2e Hands.
Ik vrees dat dit de enige mogelijkheden zijn...

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 21 feb 2014, 09:30

Ik heb vandaag contact opgenomen met de verkoper en we zien wel of er iets te bespreken valt.... ik hoop in ieder geval toch een antwoord te krijgen.

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 21 feb 2014, 16:50

Gewoon assertief zijn... Heb ik nu ook aan de hand met kiala die een pakketje kwijt gedaan hebben en ze schuiven de schuld in mijn schoenen... Klantenservice:0 maar zij staan in de zwakste positie...

Sideffect
Regular

Bericht door Sideffect » 22 feb 2014, 14:12

Mja, via mail assertief zijn is uiteraard niet altijd even makkelijk.

Het gaat hier om een bedrag van 40€ dus geen ramp, maar het gaat hem om het principe.

Eerste maal dat ik hoor dat er iets verkeerd loopt via Kiala trouwens...

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 22 feb 2014, 18:15

@ Sideffect: heeft de verkoper al van zich laten horen? Heb je er nog een tel.nr. van of is alle communicatie via mail verlopen?

Plaats reactie